Thermostaat vervangen

Frank7802

Nieuw lid
Me gevoel zegt laten zitten !
Maar als je de oude er uit haalt moet je toch zien of die groene ring er ook zit !?
Of een andere kleur
Groene ring zat er niet op maar rubber ringetje bleef ook achter die heb ik er uit gehaald en nieuwe er op gelaten maar zonder groene ring. Voelde voor mij als ringetje om hem er op te houden
Even nagezocht, de CBZB (1.2 TSI in de Octavia 2) heeft idd 2 koelvloeistoftemperatuursensoren (3x de woordwaarde!): eentje bij de waterpomp met onderdeelnummer 03F919501B, en eentje bij de radiateur met onderdeelnummer 06A919501A. Te zien aan de fotos heb jij die bij de waterpomp vervangen, dus dan zou ik nu die andere vervangen!
Dank je wel voor het uitzoeken!! Echt fijn deze hulp. Ga ik toch eerst 06A919501A nog vervangen. Kost de kop ook niet moet hem nog wel even vinden maar bij de radiateur in de buurt moet mij toch lukken
 

Tees

Donateur
Volgens het plaatje in ETKA (online onderdelencatalogus van VAG) zou ie aan de linkerkant (in de rijrichting kijken natuurlijk) van de radiateur zitten.
Zie plaatje, nummer 12
2749d368f6f3439dac6d4c69849db84f.jpg
 

Frank7802

Nieuw lid
Volgens het plaatje in ETKA (online onderdelencatalogus van VAG) zou ie aan de linkerkant (in de rijrichting kijken natuurlijk) van de radiateur zitten.
Zie plaatje, nummer 12
2749d368f6f3439dac6d4c69849db84f.jpg
Gevonden!!!! Zie foto hieronder. SUPER BEDANKT!

Nu nog bestellen en rustig momentje vinden om deze te vervangen.

Ik laat natuuurlijk weten of dit helpt!
 

Bijlagen

  • IMG_4412.jpeg
    IMG_4412.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 7

Frank7802

Nieuw lid
Goedemorgen,
Hierbij een update. Ik heb gisteren ook de 06A919501A vervangen die vlak bij de radiateur zit. Helaas…. Ook deze lost het probleem niet op.

Nu kan het nog zijn de de nieuwe 03F919501B nu al weer stuk is of dat ik het bewuste groene ringetje er op had moeten laten.

Maar goed de meter schommelt nu maar even. Auto doet het goed, kachel werkt naar behoren, enz enz. Misschien maar een ducktapeje voor de meter zodat ik me niet steeds irriteer (hahaha)

Als iemand nog een goed idee heeft hoor ik het graag natuurlijk
 

Tees

Donateur
Het kan natuurlijk ook nog aan je tellerunit liggen, een slecht contact oid. Zo heb ik een trillende snelheidsnaald, moet ik eigenlijk ook nog eens een keertje laten fixen.
In Apeldoorn zit daar een goede toko voor, @EdK, jij weet uit je hoofd de naam daarvan.

Maar ik zou zelf eerst de meetwaardeblokken (laten) uitlezen, om te kijken of die wel de goede waardes aangeven. Zo ja, dan ligt het zeker aan de tellerunit.
 
Bovenaan Onderaan