Thermostaat misschien

De auto heeft de orginele skod sensor bij de fan gekregen, start perfect 5 km gereden max 40 snelheid gepermiteerd hier, waterkoelvloeistof was vol, nu op parkeerplaats staat hij op minimum, stonk bij openen motorkap, reservoir loeiheet de rest ook , na 20 minuten wachten nog meer gezakt. Komt buurman van camping hij denkt: thermostaat en dat die niet opent bij warmte en koelvloeistof via uitgang uit reservoir perst. Klinkt dat logisch? We staan hier nog.
 

EdK

Forumguru
Zit hij niet gewoon bij je tellers ?
Dat wijzertje met 90 graden.. en dan links een groen vlak en rechts rood
 

hemi24

Forumguru
Waar heb je zover boven het max. peil bijgevuld?
Grote kans dat die extra hoeveelheid er wordt “uitgedrukt”, wat jij vervolgens als “lekkage” waarneemt.
 

Captain Hook

Forumguru
Ehhh, niet om 't een of 't ander @Mai1955 maar je verhaal komt nogal warrig over.
Zo alles in één lange riedel achter elkaar. Net alsof je vergat adem te halen, tijdens in het intypen. :D

Maar, siliconenspray op een v-snaar???? Dan weet je zeker dat 'ie doorslipt! Je wilt juist geen doorslippen...
 

Captain Hook

Forumguru
Een ratel uit de blokbobine? Da's bijzonder.

Heb je niet 'gewoon' last van een ratelende distributieketting?
 

Captain Hook

Forumguru
Dat roestige ding is idd de brandstofdrukregelaar. Dus daar kan ook wat mee aan de hand zijn.

En distributieketting spannen? Mmmmm, meestal is dat na zoveel jaar gebruik niet echt meer van toepassing. Die is gewoon uitgerekt en moet vervangen worden.
zie b.v.:

De automatische spanner zou in principe wat speling moeten opvangen. Maar dat functioneert na zoveel jaar vaak niet meer.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Je hebt volgens mij een ketting ja, die wordt automatisch gespannen, maar op een gegeven moment is die spanner op zn maximum. Maar eerlijk gezegd klinkt dit me niet als een kettingprobleem. Ik zou die laatste monteur vertrouwen en de drukregelaar vermoeden.
 
Bovenaan Onderaan