"The Flash" in de kofferbak

haassie

Forumguru
Onlangs een keer zonder het afdekzeil in de kofferbak gesloten te hebben....in het donker....plotsklaps een witte flits achter me. Nu hebben flitspalen geen flitsers meer dus moest het wat anders zijn.

Het blijkt dus het uitneembare lampje te zijn dat in de kofferbak zit. De bovenkant is gewoon het beige licht (kofferbak verlichting) en op de kop zitten twee witte LED's (zaklampfunctie). Eens in de zoveel tijd geheel naar willekeur flitsten deze LED. Haal je hem uit de auto flitst hij niet. Batterijen vervangen met andere oplaadbare, nog steeds hetzelfde. Op internet ook een link gevonden en vervangen van het complete lampje lijkt de oplossing.

https://www.briskoda.net/forums/topic/300209-flashligt-in-the-trunk-flashes-randomly/

Ben gister langs een dealer geweest om te vragen naar de prijs. In de beige uitvoering 60 euries en in de zwarte uitvoering 40 euries.

Iemand ooit vervangen en zo ja een goedkoper alternatief gevonden?
 

Highway

Forumguru
Weet dat je een gedimd brandend lampje kan krijgen bij het plaatsen van LED's in de kofferbak klep zonder diodes (heb ik gehad). Niet dat je een flits krijgt.

Mogelijk iets te maken met de lampen controle van de auto? Weet dat sommige LED's in de koplampen ook knipperen bij het inschakelen van het contact van de auto (lampcontrole vind dan plaats).

Lampje vervangen kan natuurlijk - via dealer of bel eens naar een sloop. Je kan ook het lampje wisselen met die van een andere Superb om te kijken of deze hetzelfde probleem vertoond.
 

haassie

Forumguru
Nee het gebeurt gewoon naar willekeur tijdens het rijden. Niet specifiek bij het starten, of bij een bepaalde handeling.

Denk zelf dat het iets met het laden van de batterijen te maken heeft en dan met name de kleine hoeveelheid elektronica in het lampje zelf... batterijen reeds vervangen. Bedankt voor je PB. Jammer dat ik er niet ben.

Langs de sloop is ook een optie....even romdneuzen waar er een dichtbij ligt.
 

Pivo

Forumguru
Haha, ik dacht altijd dat ik spoken zag, maar het is dus wel een lichtflits van achteren :laugh: Geen idee wat de oplossing is.
 
Bovenaan Onderaan