Tevredenheid??

Hallo,
Ik ben ondertussen 60.000km en een jaar ver met mijn S2 en vroeg me af hoe tevreden iedereen is van hun S2.
Na een Volvo V50 ben ik nu over het algemeen zeer/meer tevreden en zou ik enkel een 2.0tdi verkiezen boven mijn huidige keuze.

Enige problemen tot nogtoe:
  • Water dat binnenloopt bij zéér zware lange regenval rechts van achter het handschoenkastje, wordt volgende week verholpen.
  • Elektrische instelling van zetel werkt niet altijd (ook geen bevestigingstoon).
Dit zijn de enige "problemen", dus voor een heel nieuw model zeer miniem.
Verder is mijn verbruik gemiddeld 6,5l/100km (met een zware voet maar veel autostrade).

Graag had ik jullie ervaringen gehoord en geweten of er probleempunten zijn bij de S2!!

Greettzzz

LenK

Forumguru
Enige problemen tot nogtoe:
  • Water dat binnenloopt bij zéér zware lange regenval rechts van achter het handschoenkastje, wordt volgende week verholpen.
  • <knip>
Dit zijn de enige "problemen", dus voor een heel nieuw model zeer miniem.
Water in het interieur en zeker bij het dashboard vind ik een ernstig probleem. Niet echt iets om tussen " " te zetten.

Water in het interieur en zeker bij het dashboard vind ik een ernstig probleem. Niet echt iets om tussen " " te zetten.

Het is maar één keer gebeurd toen het een uur lang bijna regende alsof ik door een rivier reed.
Maar ook de hoeveelheid was niet geweldig, uiteindelijk een glas water ofzo binnengesijpeld, dus niet dat alles nat was.
Ik had het maar per toeval opgemerkt...

dcv

Nieuw lid
De mijne heeft inmiddels bijna 30.000 gelopen en ik ben zeer tevreden zeker nu ik hem een tijdje geleden heb laten chippen bij Ziptuning en hij nu 170 pk en 408nm trekkracht heeft.
De tussenacceleratie is nu werkelijk verslavend en hij was met de originele 140 pk 320 nm al geen stumper.
Het verbruik ligt rond de 1 op 14,5 en als in mijn rechtervoet in bedwang houd ( wat niet altijd meevalt haha ) zo rond de 1 op 15,5 a 1 op 16.
Hij heeft zijn eerste beurt gehad en ik heb in tussentijd geen olie hoeven bijvullen.
Ik heb 1 probleempje gehad namelijk een mistlamp waar vocht in bleef staan en die is inmiddels vervangen.
Verder een perfecte auto tot nu toe.

Superb1.9

Nieuw lid
Sinds eind september ben ik in het bezit van Superb 1.9 TDI Ambition Bisn-line met de extra's zoals Trifid-velgen, Sunset en een afneembare trekhaak.
In het begin problemen gehad met stotteren boven de 3000 toeren. De auto heeft hiervoor 3 dagen in de garage gestaan om dit op te lossen. Oorzaak was een verkeerd om in de fabriek aangesloten brandstofleiding ( onder de achteras )?.
Hierna waren de problemen verholpen. Vanaf dat moment heb ik de auto laten chiptunen. Rijdt geweldig, veel meer koppel en rijd zelfs wat zuiniger. Dus beslist de moeite waard scheelt ten opzichte van de 2 liter €2200 in aanschaf min €400 tuningskosten (incl verzekering). Nu 135 PK en een koppel van 328 NM.
Van deze auto totaal geen spijt. Ik zou ook voor die prijs en ruimte geen betere auto weten.

Mr_McPhisto

Actief lid
nu 8 maanden en 45000 km verder

Ik rij nu 8 maanden in mijn elegance business. Hij bevalt me prima, meer dan dat zelfs.
Ik heb hem vanaf begin al laten tunen bij de dealer met garantie. Het is een 2.0 tdi die nu 170 pk heeft en 390 nm koppel of zo, maar hoe dan ook, het is gewoon heerlijk. De motor die zo rumoerig moet zijn, is gewoon erg rustig in de boulide! Ik ben tot op heden erg tevreden. Ga eind deze maand terug naar 17 inch audi rs4 velgen voor winterbanden. Maar dat vind ik geen straf.
Ik hoop dat de auto zo blijft functioneren, dan ben ik er zeer zeer zeer blij en tevreden mee!

Dolf

Actief lid
Ben nu bijna 3 weken in het bezit van mijn S2 1.4 TSI comfort.
Ik stap elke dag weer met een smile op mijn gezicht in de auto (om te rijden) en uit de auto om de bewonderende blikken te zien.
Ook leuk de vraag of het een 1.8 of 2 liter is, als ik dan zeg 1.4 liter dan
kijken ze alsof ze vuur zien branden ;).
Ik moet ook zeggen dat de driveability niet onder doet voor mijn vorige O2 2.0 FSI.

Ben FF een stukje duitsland ingeweest en de 195 Km op tomtom was snel bereikt.

Al met al ben ik zeer tevreden.

Royano

Nieuw lid
Ik rij sinds september in een Skoda S2 1.9 Amb Bsl, 20.000 km op de teller, en tot op heden nog geen echte problemen ondervonden. Enkel de parkeersensoren zijn zo nu en dan storingsgevoelig. De ruitensproeivloestof laatst bij moeten vullen, maar daar kon de garage me niet aan helpen, zonde. Ik werd doorverwezen naar Halfords of de pomp.

superdaan

Nieuw lid
Ben erg tevreden met mijn Superb 1.4 TSI. Nog geen problemen gehad, alleen het hoedje van de trekhaak moest eraf anders bleven de parkeersensoren achter piepen. Ik vind de geluidskwaliteit van de standaard stereo uitstekend. Ook is het zuinig. Ik rij gemiddeld 1:15.

Superdaan

michelover

Forumguru
Auto bevalt me prima , rijd goed en voldoet aan de verwachtingen.
Nog geen problemen gehad tot nu toe , zelfs niet met de sneeuw van de laatste tijd.

wimZ

Lid
Sinds begin september rijdt ik in een S2 TDI 140pk,en inmiddels 20.000km op de teller, echt een fantastische auto, heerlijk comfortabel.
Eergisteren wel even geconfronteerd met een gescheurde band doordat ik in het donker door een gat in weg reedt. Geen reservewiel en alleen een plaksetje bied dan geen uitkomst. Dus werd ik afgesleept en kan morgen pas weer mijn auto ophalen.
Het sound system vindt ik echt heel slecht,geluid is niet wat je mag verwachten.
Kapje van de koplampsproeier verloren? wat nogal een probleem geeft bij bestellen, rijdt inmiddels al twee maanden zonder kapje! hoop dat komende week eindelijk alle onderdelen binnen zijn.
In deze weersomstandigheden was de optionele verwarmde achterbank voor de kinderen wel heel prettig geweest, want leer is echt heel koud.
Jammer vindt ik dat je de stem van het navigatiesysteem (columbus) niet kunt veranderen.
Raak zeer snel de grond met de (vaste) trekhaak waardoor de stekkerdoos in de bumper wordt gedrukt, geen fraai gezicht maar terugduwen helpt 1 dag en dan is het weer opnieuw het geval met alle drempels in Nederland.
al met al ben ik een zeer tevreden rijder, misschien nog een keer een chiptuning naar 170pk, niet dat ik nu iets te kort kom, maar ik hoor zulke positieve verhalen.:crazy:

___JC___

Forumguru
Is dat Sound System echt zo ruk dan? Heb het nu in mn Octavia en daar klinkt het best goed in. Enige nadeel is dat bij zware bassen alles begint mee te trillen in de deur. Enige wat doorvoor zou werken is denk ik MDF panelen in de deuren maken en daar de speakers in vastzetten.

Wat betreft het kapje van de koplampsproeier ben ik helaas al drie keer de sjaak geweest. Oorzaak is volgens mij dat de sproeier door het motortje terug getrokken wordt. En dan kan het kapje weleens afbreken als ie net iets te ver gaat. Nu heeft de dealer op de sproeier een lipje gemaakt zodat het kapje niet helemaal ingetrokken wordt. Je ziet er niets van, maar er staat niet zoveel spanning meer op het kapje.

Jammer om te horen dat ze dit bij de Superb dus niet aangepakt hebben.

Mr_McPhisto

Actief lid
Het soundsystem kan inderdaad niet veel hebben, als je bas, mid en hoog op nul zet. Zet het naar min, vooral de bas op kwart voor linker einde. Daar heb ik ook lang naar zitten vogelen, maar nu klinkt ie wel goed. Ook heb ik wel de speakers (net als gewone) moeten inspelen. Nu kan het ook erg diep gaan zonder over te slaan en redelijk volume. Niet op extreem harde intensiteiten, maar dat komt omdat het geluid niet weg kan uit de relatief kleine geluidsomgeving van de auto. Zet voor de gein (in zomer vb) de ramen maar eens open op niveau waar de speakers met ramen dicht het geluid niet kwijt kunnen, maar dan ramen open en dan ist goed. Ik weet niet hoe de standaard geluidsinstallatie klinkt.

wimZ

Lid
Het systeem is gewoon niet wat ik ervan verwacht had, als het iets harder gaat lijkt het alsof de speaker is gescheurd of dat er een blaadje op de speaker ligt te trillen.
Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar om nou alle bassen eruit te filteren en daarmee het trillen te voorkomen vindt ik voor een dergelijk duur systeem te ver gaan. Ik heb het bij de dealer aangegeven om bij de eerste beurt hier maar eens naar te kijken.

___JC___

Forumguru
Ik ben erg benieuwd of de dealer er wat aan kan doen. Volgens mij is de enige oplossing de deuren opvullen of misschien MDF ringen monteren die de trillingen absorberen.

Psioneer

Actief lid
:ot:eh.. speakers inspelen?
:ot:Begin hier maar een nieuw topic over. Ik heb dezelfde vraag maar het zal een zinloze en eindeloze discussie worden. Zoek maar eens even op een hifi forum. Weken kun je hierover lullen haha. Net zoiets als dure snoertjes gebruiken.

LenK

Forumguru
Wat er af fabriek aan speakers ingebouwd wordt is meestal bagger.
Papieren conus is nog niet uitgestorven voor de autofabrikanten.

Mr_McPhisto

Actief lid
Nou het helpt, wetende van mijn tijd bij Dynaudio, dat je beter niet gelijk het hele gas open gaat gooien van een versterker op een onbespeelde speaker. Maar inderdaad, verder moeten er maar niet meer woorden aan vuil worden gemaakt. Zeker niet over snoertjes..! Bij zelfde instelling en nummers en passages daarin, kunnen de speakers in de auto nu het beter en langer volhouden zonder te peakclippen zeg maar. Het probleem is dat inderdaad de speakers in verhouding tot wat de columbus geven kan in totaal geen verhouding staat.

wimZ

Lid
Dan even een nieuw onderwerp betreffende de tevredenheid.

Op mijn display brand het lampje dat de verlichting defect is, in de BC staat de tekst:
rear side light, alleen alle verlichting werkt volgens mij????

Iemand een idee?

Bovenaan Onderaan