Testweekend Kodiaq Ambition

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik heb dit weekend een Kodiaq 1.5 TSI Ambition ter mijner beschikking voor een testweekend.

Twee dingen vielen mij alvast op, misschien weten jullie hier een antwoord op :

- tussen de achterste zetelrij en het afdekzeil van de kofferruimte is er nog een “gat” dat er voor zorgt dat de kofferruimte niet volledig afgesloten geraakt. Is dit normaal ?

- ik dacht dat op alle Kodiaqs de zgn “deurbeschermers” aanwezig waren ?
Op dit exemplaar alvast niet ?

G.
 

Henrik

Forumguru
Leuk dat je de auto een weekend hebt meegekregen om te testen.
  1. over de ruimte tussen de achterbank en de rolhoes is in dit topic al veel geschreven.
  2. De deurbeschermers zijn niet meer standaard en volgens mij zelfs niet meer leverbaar (in NL) op de Kodiaq. Die zijn met MY2020 update vervallen als ik mij niet vergis. Zou zelfs MY2019 kunnen zijn. Hoe dan ook: ze zitten er niet meer op.
Hoe bevalt de auto je verder tot nu toe?
 

Tinus78

Forumguru
Hallo,

een luxe om een heel weekeinde de auto te leen hebben om te bekijken of hij bevalt. Maar goed, lang zul je toch niet nodig hebben verwacht. Ik was met de plaatjes en de filmpjes al verkocht.

betreffende de rolhoes is al veel over geschreven. Heb je een 5 of een 7 zitter? Bij mijn 5 zitter zit er ca. 15 mm tussen de rugleuning en de rolhoes. Zijn de rugleuningen volledig naar achteren gekanteld?

betreffende de deurbeschermers, deze hebben volgens mij nooit in de ambition gezeten. En eerlijk gezegd, zou ik ze nu ook niet meer willen hebben. Was er eerder op gebrand om ze wel te hebben, maar je hoort er aardig wat ellende over.
Ik heb ze nu niet, mis ze daarom ook niet.

succes, en je bent zo verkocht ....
 

Gege001

Actief lid
Beste Tinus78,

Wagen bevalt me reeds inderdaad, ik overweeg de overstap te maken van mijn Superb III naar de Kodiaq.

Het testexemplaar is een 7-zitter, wat wel heel wat ruimte van de koffer wegneemt in de diepte...

Ik heb nog niet gecontroleerd of de rugleuningen helemaal naar achteren staan... morgen eens checken. Hoe kan je deze kantelen ?

G.
 
Hallo gege001
Aan de zetel is meestal een hendel of een lint waaraan je moet trekken. Is,ook op de zetel plat te leggen.
Blz 84 van je handleiding. Heb het even opgezocht
 

Tinus78

Forumguru
Hallo G,

Ah, de 7 zitter. Dan is het duidelijk. In het topic waar henrik naar verwijst, staat dit helemaal omschreven. Een bekend punt dus en “ het is, zoals het is”. Heb je de link in zijn antwoord gezien? Zo nee, het staat in het groen aangegeven met “ in dit topic”.
 

Gege001

Actief lid
@Henrik: wagen begint me meer en meer te bevallen. Na de eerste kilometers was ik niet zo onder de indruk eerlijk gezegd, ik had meer het gevoel dat ik “op” de wagen zat, terwijl ik in mijn Superb echt “in” zit.
Vervolgens heb ik de positie van de bestuurderszetel en het stuur eens aangepast en nu bevalt deze positie me al een stuk beter.

De motor valt wel wat licht uit voor een wagen van deze omvang. Mocht ik zelf één bestellen ging ik sowieso voor een exemplaar met meer vermogen, de 2.0 TDI 190 waarmee ik nu rijdt lijkt mij meer geschikt...

Morgen nog flink wat kilometers bollen en dat weten we weeral meer...

G.
 

Henrik

Forumguru
Ik denk, als je de keuze hebt, dat de 2.0 TDI met 190 pk de betere keuze is inderdaad. Ik heb zelf de 1.5 TSI met 150 pk. Dat is voldoende, maar houdt niet over. Liever had ik de 2.0 TSI gehad. Maar ja, budgetten enzo hè? ;)

Heel veel plezier met de (ongetwijfeld fijne) kilometers die je vandaag voor de boeg hebt.
 

Gege001

Actief lid
Hallo,

Testweekend is wel meegevallen. Een goeie 600 testkilometers op de teller...
Uitgezonderd de motorisatie van de wagen viel wat licht uit, maar dat had ik al gemeld.
Vandaag wagen terug ingeleverd en offertes bekomen voor de aankoop van een nieuw exemplaar.
Alles zal afhangen van inruilwaarde van mijn huidige Superb III, daar heb ik pas in de loop van de week nieuws van.
Ik vrees voor een (zeer) laag bedrag en dan gaat de deal niet door... hoe spijtig ook.

G.
 

hemi24

Forumguru
Ze kunnen je wel de prijs voor de nieuwe wagen geven, maar geen inruilwaarde voor je huidige wagen?!?

:nono:

Ik zou zeggen : “gegroet en je hoeft ook niet meer te bellen..!”

:thumbsdown:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CharlesTucker

Forumguru
Ach, toen ik m'n eigen auto ging inruilen hetzelfde verhaal, de verkoper van de nieuwe heeft ook netjes uitgelegd waarom. Hij mocht geen taxaties doen, daar hadden ze een specifieke inkoper voor die er op dat moment niet was. Zou ik daarop een eventuele deal moeten laten afketsen, ik werd netjes en snel teruggebeld met een inruilvoorstel (wat ik ook een prima voorstel vond). Misschien speelde er hier ook zoiets?
 

Gege001

Actief lid
Probleem met de inruilwaarde is dat de dealer deze zelf niet meer gaat doorverkopen omwille van de kilometerstand (125.000), wagen werd online geplaatst (op een forum voor professionals) en we moeten nu enkele dagen wachten op de biedingen....
Kocht bij deze dealer al 4 wagens, en wens daar te blijven... Topservice !
 

leon-cupra

Forumguru
Verwacht niet te veel van de overname. De prijzen van nieuwe wagens zijn in duikvlucht maar de overnameprijzen ook :nono:
 

hendrik38

Forumguru
Wanneer ze de inruiler niet meer in de eigen showroom willen verkopen ben je overgeleverd aan opkopers. Boven de 100.000 km of 4 jaar gaan ze daar al vaak heen. Zelf ook meegemaakt. Shoppen naar een dealer die hem nog wel in eigen showroom verkoopt kan heel veel schelen. Heb ik zelf ook gedaan.
 

leon-cupra

Forumguru
Neem de prijs van wijkopenuwauto, doe er +- 2000-2500euro af en je zal ongeveer de overnameprijs hebben.
 

leon-cupra

Forumguru
@Desperado , ik had vorige week een CLA 180 voor overname. Wijkopenuwwagen 17.000euro, lokale opkopers 13-14.000euro. :arghh:
Wijkopenuwwagen hun prijzen zijn nog á jour :nono:
 
Bovenaan Onderaan