Testrecensie Skoda Superb op autointernationaal.nl

Conclusie: zo lang je de 3.6 FSI vermijdt, kan je aan de nieuwe Superb geen buil vallen. Het model is meer dan één generatie moderner dan de vorige editie en maakt daarmee een flinke sprong voorwaarts. Het probleem is dat de concurrentie niet stil zit. Zo hebben ook Citroën, Ford en Mazda veel vooruitgang geboekt en Opel plant een comeback met de Insignia. De nieuwe Superb is goed, maar niet goed genoeg om het model boven de concurrentie uit te doen tillen. Op zich geen ramp, want Skoda biedt iets wat geen enkele concurrent heeft: die dubbele achterklep.

Het hele verhaal: http://autointernationaal.nl/artikel.php?id=6812&n=5
 

Bijlagen

  • Superb9A.jpg
    Superb9A.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 22

LenK

Forumguru
Mooi voor de taxi branche, deze Superb (de huidige zie je hier en daar ook al als taxi)
Maar ik vind het toch steeds meer een raar gedrocht. De verhoudingen kloppen niet. Zoals van Skoda gewoon is de koets te groot voor het onderstel. De vormgeving kan me ook niet echt bekoren.
Interieur en features zijn weer wel top.
 

higgy

Forumguru
Mooi voor de taxi branche, deze Superb (de huidige zie je hier en daar ook al als taxi)
Maar ik vind het toch steeds meer een raar gedrocht. De verhoudingen kloppen niet. Zoals van Skoda gewoon is de koets te groot voor het onderstel. De vormgeving kan me ook niet echt bekoren.
Interieur en features zijn weer wel top.
Scheer je weg, maffe Mazda-adept. ;)
 

EdK

Forumguru
ben blij dat je mazda gaat rijden want het lijkt er duidelijk op dat je volledig uitgekeken bent op skoda !!
Niets lijkt meer goed te zijn behalve wat je zelf rijdt !!
 

Fabia

† In Memoriam
Ach Lenk is altijd erg uitgesproken met zijn mening, kijk maar naar de discussie over de Roomster. En je mag toch kritisch zijn.
 

LenK

Forumguru
Ik ben absoluut niet uitgekeken op Skoda, maar ik ben niet zo'n maffe Skoda-adept die alles van zijn merk maar mooi vind.
Denk dat dit toch vrij normaal is. Er zijn ook bitter weinig Toledo II rijders overgestapt op de Toledo III omdat ze het nieuwe model foei vonden.
Sommige merken proberen met voorzichtig restylen van hun modellen voorzichtig klanten niet af te schrikken (vb Audi)
 

higgy

Forumguru
Ik begreep je knipoog wel hoor LenK, blijkbaar een enkeling niet.
Technisch helemaal niks mis met een Mazda.
 

higgy

Forumguru
Nou, als ik geen auto-gek was, en hem privé moest kopen, (dus argument centjes) werd het wrsch een Toyota of Mazda: niet opwindend maar altijd goed.
(En als ik de geldpest had kwam er een RX-8 bij, vanwege de techniek...)
 

elcocheSKODA

Actief lid
Er zijn ook bitter weinig Toledo II rijders overgestapt op de Toledo III omdat ze het nieuwe model foei vonden.

Daarom ben ik naar de Skoda Octavia overgestapt.
Maar met alle auto's geldt dat je ze eerst in real-life moet hebben gezien voor je een definitief oordeel kunt geven.
Dus ook de nieuwe Superb!!!
 

Pendragon

Forumguru
Ik vind de wielbasis op de foto's best meevallen, ik zie het probleem niet. En smaken verschillen nu eenmaal. Er zijn ook mensen die de C verlichting op de Skoda's niet mooi vinden, ik vind het wel mooi. Het valt me nog mee dat ze geen commentaar geven op de achterkant (wat ik hier op het forum toch regelmatig hoor). Maar goed, testen zijn altijd subjectief en ik geef m'n eigen oordeel wel als ik in de Superb gereden heb. :grin:
 

neoproject

Actief lid
Van die verhoudingen bij skoda ben ik het wel volledig mee eens. Ik heb een van de laatste fabia I gekocht. Toen vond ik al dat er iets mis was met de snuit: te lang, te smal?
Nu ben ik het gewoon en vind de voorkant wel iets stoers hebben. Die fabia 2, daar kan ik echt niet aan wennen. Hier zijn die verhoudingen helemaal zoek volgens mij. Hij is nog hoger en iets langer waardoor hij helemaal smal lijkt. Die snuit is oogt helemaal niet meer zo gestroomlijnd als de I. Ik begrijp skoda ook wel, uit een kleinere wielbasis, zoveel mogelijk auto teruggeven. Daardoor blijven ze voorlopig iets goedkoper dan concurrenten.
 

Pendragon

Forumguru
Wij hebben een Fabia 1 en een O2, maar ik vind het bij beide auto's totaal niet storend, maar stoer. Bij de Roomster en de nieuwe Fabia vinden wij de voorkant heel mooi, maar bij de Roomster vinden wij weer dat het net lijkt of er 2 auto's aan elkaar geplakt zijn. Een mooi voorstuk en een lelijk verhoogt achterstuk. Maar zoals ik al zei: smaken verschillen :)
 
(En als ik de geldpest had kwam er een RX-8 bij, vanwege de techniek...)

:ot:Sorry, kan het niet laten om even mijn mening te ventileren. Doe mij dan namelijk maar een S2000.

On Topic, dat met die klep is een goede vondst. Dat niemand hier eerder is opgekomen (of is dit wel gebeurd). Scheelt een hoop in het productieproces (1 versie i.p.v. 2).
 
Bovenaan Onderaan