Test RS 245

Rallye

Forumguru
Zelfs bij deze (met sper) klachten over de tractie.

Volgens mij wordt het geluid in de sportstand bij een 245 net als bij alle niet-diesel RS’en via een membraam geleid en niet via de speakers....
 

Tuner111

Forumguru
Zelfs bij deze (met sper) klachten over de tractie.

Volgens mij wordt het geluid in de sportstand bij een 245 net als bij alle niet-diesel RS’en via een membraam geleid en niet via de speakers....

tractie problemen zal je altijd wel hebben met zo veel power op de voorwielen.. en het gaat idd via een membraam en niet door de speakers :D

bij mijn testrit niet echt een stoplicht sprint gedaan omdat het erg nat was die dag :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Toch heb ik begrepen van een ervaren tuner, dat een Seat Leon Cupra met een goede 400 pk het vermogen toch via de voorwielen op de weg kreeg. Met een mechanische sper. Dus het kan wel.
 

CDK

Forumguru
Toch heb ik begrepen van een ervaren tuner, dat een Seat Leon Cupra met een goede 400 pk het vermogen toch via de voorwielen op de weg kreeg. Met een mechanische sper. Dus het kan wel.

Met de kanttekening er bij dat het vermogen in verzet 1 en 2 fors geknepen is :jaja: Daarbij heb je bij een stoplichtsprint nulkommanada aan een sper, dat ding doet z’n ding alleen bij het bochtenwerk ;)
 

B.Stuurder

Forumguru
Die mannen bij APEC hebben vast geen stoplichtsprintjes in gedachten bij het tunen van een Cupra tot dergelijke vermogens. Maar een sperdifferentieel verdeelt inderdaad de krachten tussen de aangedreven wielen, zodat het wiel met de meeste grip, de meeste aandrijving krijgt. In een rechte lijn zonder grip schiet dat nog niet echt op inderdaad. Ik vraag me af hoe ze dat gedaan hebben inderdaad @Corné de Kluijver
 
Bovenaan Onderaan