MarcoO2
Forumguru
De vergelijking ging ook niet over een Cupra, maar over ICE-voertuigen in het algemeen.Als je continue plankt met de cupra lijkt mij het bereik ook geen 500km meer. Dat haal je bij rustig rijden amper.
De vergelijking ging ook niet over een Cupra, maar over ICE-voertuigen in het algemeen.Als je continue plankt met de cupra lijkt mij het bereik ook geen 500km meer. Dat haal je bij rustig rijden amper.
Maar goed, die heb jein vijf minuten weer vol........
Ik zie toch vrij veel laadstations in de onmiddellijke nabijheid van gewone tankstations. Zal dus weinig verschil maken...Bijkomend voordeel van het niet tanken bij een benzinestation.... je valt er nog van af ook
Is dat vaak supersnelladen dan niet schadelijk voor de accu's?Mijn Model 3 is bij een V3 supercharger met 15 minuten weer ruim 80% komend vanaf 7%.
Dan nog. Elke wagen waarbij je over lange afstand +200 gaat knallen, gaat nooit zijn gemiddeld verbruik halen en het bereik van een tank zal drastisch dalen.De vergelijking ging ook niet over een Cupra, maar over ICE-voertuigen in het algemeen.
Als 2e auto zal het zeker een optie zijn maar de kosten voor een EV zijn asociaal hoog t.o.v. een brandstof auto. Dan kun je wel zeggen van dat verdien je terug omdat je geen brandstofkosten meer hebt, maar omdat het een 2e auto is gaan die besparingen never opwegen tegen de hogere aanschaf/verzekering.
Uiteraard - dat betwist ook niemand. Maar de mate waarin is bij een EV veel groter.Dan nog. Elke wagen waarbij je over lange afstand +200 gaat knallen, gaat nooit zijn gemiddeld verbruik halen en het bereik van een tank zal drastisch dalen.
Klopt. Maar de discussie gaat juist wél over de hogere autobaansnelheden op de trajecten waarop dat nog wél kan (en dat zijn er, zeker uitgaande van bijvoorbeeld vakantie-routes) nog meer dan genoeg.@MarcoO2 , los van het feit dat het groter is bij een EV, is dat eigenlijk van belang? Buiten (steeds kleiner worden) bepaalde delen van de DE autostrades waar ongelimiteerde snelheden mogen, is het grootste gedeelte van onze wegen in snelheid gelimiteerd. Dus wanneer je aan de geldende snelheidslimieten houdt, gaat dit nadeel van EVs eigenlijk niet opgaan.
Ik vind de 3 ook op een platte potvis lijken, de S op een brede potvis en de X op een aan zuignap omhoog getrokken potvis.
Private lease is inderdaad een optie om de kosten te spreiden. Schijnt wel behoorlijk invloed op je maximale hypotheek te kunnen hebben dus als je wilt verhuizen binnen die termijn is het wat minder aan te raden. Verder zie je private lease steeds meer en die e-golf inderdaad vorige jaar ook aangezien het een model was wat eruit ging.
Als tweede auto hadden wij een Kia Picanto, kostte incl. alles 160 euro per maand. Elke private lease auto was € 300 of duurder dus ik weet niet hoe het zo anders kan zijn bij een Fabia. Wel maakte mijn vrouw maximaal 4.000 km per jaar, wellicht jij meer. Wat is jouw private leasebedrag per maand? Als je het niet wilt zeggen snap ik dat ook.