Terugroep actie

Ginius

Lid
Laatst is onze auto naar de garage geweest vanwege accu problemen. Deze liep snel leeg, terwijl wel leek opgeladen te zijn.

Wat blijkt accu leeg. Als een accu eenmaal volledig ontladen is kan deze defect raken. Onze auto rijdt niet heel veel. Er stond ongeveer 9100km op.

Garage vertelde door korte afstanden laad accu niet echt op en daardoor sneller leeg. Kan ik iets bij voor stellen, maar toch heb ik daarbij vraagtekens.

Vandaag de rekening gehad. Nieuw accu + in en uitbouwen. € 130 ex. btw. Aardig aan de redelijke prijs, maar accu is zwaarder vanwege start/stop systeem.

Verder op de bon stond Terugroep actie.
Werkzaamheden: Regelapparaat voor koelluchtventilator vervolgen volgens campagne 24AI

Onderdelen:
0000100006: Campagne Sticke
1S0919505: Regelapp

Navraag leert mij dat ventilator soms aan blijft staan en daardoormeer stroom trekt. Kan dit geen reden zijn dat accu is leeggeraakt?

Trouwens het gaat om een Citigo Artic versie.
 

Ginius

Lid
Hallo Joske,

Net nog bericht gehad van mijn garage (met omschrijving wat de terugroep actie inhoud).

Door een softwarefout in het motorregelapparaat wordt bij elke keer contact uit/aan het regelapparaat voor koelluchtventilator aangestuurd. Hierdoor kan na verloop van tijd de levensduur van het regelapparaat van de koelluchtventilator verkort worden.

Bij alle auto's waar dit van toepassing is, moet de software van het motorregelapparaat geüpdate worden. Ook wordt het regelapparaat voor koelluchtventilator vervangen.

In tegenstelling wat ik eerst had gehoord, heeft dit geen invloed op het leegtrekken van de accu.

Kotweg, domme pech met de accu doordat er te kleine stukken mee wordt gereden.
 

rikusples

Senior Member
De citigo van mijn vader is van 28-8-2014 en heeft pas 2600 km gereden nog geen last gehad van een lege accu.
Ook 2x 3 weken niet gereden vanwege ziekte, geen probleem.
 

hemi24

Forumguru
Kwam de sticker met code 24A1 en de stempel van de dealer ook tegen naast de reservewielkuip van de Up! van mijn vrouw.
Is een exemplaar uit tweede helft 2012.
 
Bovenaan Onderaan