Terug van weggeweest?

Gysman

Actief lid
Nou, daar ben ik weer, bijna dan. Voormalig Octavia, Superb 2 en Superb 3 rijder, toen gestopt en overgegaan naar XC70. Zie: https://www.skodaforum.nl/forum/i/besteld-s3c-2-0-tdi-dsg-110kw-style-business.36480/

De XC70 gaat er uit, wegenbelasting (vanwege defect roetfilter) nu 227 per maand, en ik rij niet meer zoveel. Auto gaat inmiddels richting de 3 ton.

Nu op zoek naar een PHEV Superb Sportline uit 2021/2022 met niet teveel kilometers.
Gewenste configuratie:

- Onder de 100.000 km
- Moonwhite of Steel Grey
- Pano dak
- Canton
- Navi Columbus
- Op afstand verwarmbaar
- Comfort pakket
- trekhaak

Gisteren proefgereden in een grijze Sportline en een blauwe L&K (beide afkomstig uit Duitsland (wilde ik even het verschil met de sportline mee zien). En bevestigd: voorkeur gaat inderdaad uit naar de sportline. Nu nog even er uit komen met de inruilwaarde. Bij de blauwe werd er 8000 geboden, de dealer van de grijze kreeg pas 1 bieding: 6600. Dat is te weinig. Wellicht ook nog even kijken naar zelf verkopen. Tips welkom.

edit: zo te zien in het verkeerde subforum geplaatst. Het is ook even geleden he... sorry. Ik heb inmiddels mijn eigen post gerapporteerd :)

Laatst bewerkt:

Gysman

Actief lid
Hm... verder onderzoek naar de auto die ik op het oog heb geeft aan dat de auto schade heeft gehad in het verleden. Dus rapportje aangevraagd en inderdaad: 2023: schade dak ~6500 euro. 2024: schade achterzijde links,achter,rechts ~2500 euro. Maakt de auto toch wat minder interessant denk ik... Zelfs al is ie netjes gerepareerd, en geeft de verkoper aan "nee die is gewoon weer als nieuw" dan krijg ik hier vast over 6 jaar als ik de auto weer inruil alsnog de rekening voor gepresenteerd... Wat is wijsheid? Verderzoeken dan maar?

Anders wellicht even meekijken: HRG-92-L.

ertromp

Forumguru
Lekker laten staan. 6500 euri dakschade vind ik echt veel.
En bij bekijken auto op dealersite geeft die vrolijke dealer achter de km stand het NAP logo op wat niet eens kan bij een geïmporteerde auto met een forse prijs.

Gysman

Actief lid
verhaal wordt nog mooier....

Zaterdag om 11:00 uur gereden, nog geen inruilbod
Zaterdag om ~15:00 uur gebeld, bod 6600. Aangegeven dat dat te weinig is.
Zojuist bel ik om eens te vragen of er inmiddels een hoger bod is en over die schade: "nee geen hoger bod en oh ja, de auto is zaterdagmiddag verkocht".

Gevraagd of dat geen merkwaardige manier was van zaken doen, wij waren immers nog in gesprek? "Nee u had immers zelf aangegeven dat 6600 te laag was, ja misschien had ik u even kunnen bellen, maar hektiek zaterdag blabla...". Helder. Bedankt. Deze dealer schrappen wij uit ons lijstje.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Import iV’s zijn er wel plenty, zowel S3 als O4!

Tot 10 tellen én door…

Fatsoen is bij veel autoverkopers niet meer vanzelfsprekend, helaas!

leon-cupra

Forumguru
Fatsoen is bij veel autoverkopers niet meer vanzelfsprekend, helaas!
Mss anders eens zelf autoverkoper worden. Als er een klant bij jou zit die onmiddellijk kan/wil beslissen, ga je niet even alle andere potentiële kopers eerst gaan bellen om te vragen hoe het zit. Grote kans dat die ene echte koper zich daar ook niet comfortabel over zal voelen en uiteindelijk dan ook afhaakt.
En als er gemeld wordt “te laag overnamebod”, tja , dan geef je als potentiële koper ook aan dat het een no-deal wordt.

hemi24

Forumguru
@leon-cupra : voor jou is een auto kopen misschien hetzelfde als een pakje boter, maar de meesten hier denken daar iets anders over.
Meeste autoverkopers hebben tegenwoordig het pak wat ze dragen al op afbetaling…

leon-cupra

Forumguru
@hemi24 mss mijn reactie eens een beetje lezen en jou eens proberen te verplaatsen in de situatie van de verkoper .. en zeker in deze case. Verkoper heeft hier absoluut niets verkeerd gedaan.

En dat zijn pak op afbetaling is, wat heeft dat er nu mee te maken? Jij hebt dan wss niets op afbetaling ? :pieker:

Tees

Donateur
Als je een bod als te laag afwijst betekent het nog niet dat je niet meer in onderhandeling bent. Anders stelt onderhandelen weinig voor...

In NL heb je voor huizen een duidelijke regel hiervoor, want makelaars zijn net als tweedehandsauto-verkopers: je mag met slechts 1 partij tegelijk in onderhandeling zijn, en die onderhandeling begint bij de reactie op een bod en is pas voorbij als één van beide partijen aangeeft niet meer verder te gaan onderhandelen. Als je een beetje fatsoen hebt, dan hanteer je die regel overal. Het feit dat de verkoper schoorvoetend iets zegt als 'Ja, sorry, t was een beetje druk' geeft ook wel aan dat ie besefte dat t niet heel netjes was.

leon-cupra

Forumguru
@Tees moest de koper dan ook fatsoen hebben , dan ben ik akkoord dat je een dergelijke regel overal zou toepassen. Maar , zeker in de autoverkoop is dat er niet. Als je als verkoper moet wachten op een antwoord van een koper dat hij de wagen niet moet hebben, dan kan je als verkoper heeeel lang wachten bij 99% van de cases. Zelf genoeg meegemaakt in mijn carrière als verkoper.
Immo is ook wel anders daar een bod ook bindend is. Probeer dat maar eens te bewerkstellen in de autoverkoop …

Daarnaast, wat zouden jullie doen in het geval van de verkoper? Er zit daar een koper aan jouw buro die zegt “ik koop hem!!!! ”. Dus jullie zouden zeggen “owwww even wachten, ik ga eerst die 10 andere kopers even bellen om te zien of ze nog interesse hebben en als er 1 tussen zitten die de wagen wilt kopen, dan heb je pech.” :pieker::pieker::pieker:

Ik wil de reacties hier eens lezen wanneer een verkoper dit zou toepassen en 1 van de leden hier die klant zou zijn waar de verkoper dit aan zegt :deuk::deuk::deuk:

Dream on allemaal … verkopers die op die manier handelen zullen snel met hun hoofd tegen de muur lopen, nog sneller hun ontslag krijgen en zelfs dat pak op afbetaling niet kunnen betalen.

leon-cupra

Forumguru
Exact, afgezien van de hypotheek op mijn woning, mag ik met enige trots zeggen dat alles 50% van mij is…
Zal iets zijn van een ouderwetse opvoeding.
Idd , de ouderwetse opvoeding. Een huis kopen op afbetaling wordt aanvaardt maar al de rest … en die mensen die dat dan wel doen, dat zijn maar sukkelaartjes ….

Mij maakt het niet uit hoe iemand iets betaalt , zolang hij het maar netjes betaalt/terug betaalt.

Bovenaan Onderaan