Terug van weggeweest

Taxichauffeur

Senior Member
Goedenavond beste mensen,

Ik ben weer terug van weggeweest. Ben van 2017 tot eind 2019 op dit forum actief geweest vanwege mijn toenmalige taxi, de Kodiaq 2.0 TDI 190PK DSG7 4x4 Style Business. Deze auto is nog steeds in ons bedrijf, heeft ondertussen 300.000 KM gereden en loopt / rijdt nog steeds als een nieuwe.

Ik heb ruim 3 jaar in een Ford Tourneo Custom Titanium gereden (kon ik voor een goede prijs kopen). Zeer praktische bus, want veel luxe en ruimte voor 7 passagiers voor een goede prijs. Achteraf gezien heb ik eigenlijk altijd met lichte tegenzin in deze bus gereden en kon hem deze week voor een goede prijs verkopen.

Ik ben uiteraard meteen op zoek gegaan naar een vervanger en dat moest een Superb Combi worden. Waarom? Wij hebben een Superb Combi 2.0 TDI 190PK DSG6 4x4 Style uit 2016 (destijds nieuw geïmporteerd uit Duitsland voor ons taxibedrijf) en deze rijdt met bijna 400.000 KM nog steeds zeer goed.

Ik liep redelijk snel tegen 'mijn' Superb Combi aan, een zeer luxe uitgevoerde 2.0 TDI 200PK DSG7 L&K. Ik ben op dit moment bezig met de import en verwacht deze begin januari op blauwe kentekenplaten te hebben. Het is een dealer demo-auto van juni 2021 met o.a. Columbus navi, Canton, virtual cockpit, panoramadak, massagestoel, 360 camera, matrix LED en DCC.

Het mooie van deze auto is dat deze toevallig op Sportline velgen staat. Ik was meteen verkocht. Mooi om na 3 jaar weer terug te zijn.

Foto's van de dealer:

WhatsApp Image 2022-12-21 at 19.53.34 (1).jpeg WhatsApp Image 2022-12-21 at 19.53.34.jpeg WhatsApp Image 2022-12-21 at 20.02.35.jpeg WhatsApp Image 2022-12-21 at 19.53.35 (2).jpeg WhatsApp Image 2022-12-21 at 19.53.35.jpeg
 

Tees

Donateur
Mooi beestje hoor! Die kleur doet m ook goed, welke kleur is dat? Grijs met een beetje blauwige tint, ik kan blauwe autos altijd wel waarderen :jaja:.
 

hemi24

Forumguru
Mooie kleur, had ik ook op de Kodiaq!
Weinig te wensen over met een dergelijke uitvoering, lijkt mij?
In feite gewoon “de betere Passat”…
 

Taxichauffeur

Senior Member
Zo. De auto net vanuit Halle (vlak voor Leipzig) naar Eindhoven gereden: ruim 500 kilometer genieten. Ik had 'm ongezien gekocht en ben niet teleurgesteld. De auto is echt zo goed als nieuw en zo rijdt 'ie ook. Onverwachte verrassing: de auto stond op l z.g.a.n. all-season banden op originele 17" lichtmetalen velgen. De 19" Sportline set lag netjes ingepakt in de kofferbak.

Maandag naar de RDW voor invoer en taxi keuring, daarna BPM betalen en dan heel gauw blauwe kentekenplaten erop en geld verdienen ✌


PSX_20230104_180118.jpg
 
Bovenaan Onderaan