Terug van weggeweest met een Superb + een vraag

Goedenavond, sinds 1,5 maand ben ik weer eigenaar van een een Skoda, ditmaal een mooie Moon White Superb O3 Combi 1.5 TSI uit 2019!
IMG-20250713-WA0008.jpg

Ondertussen al een aantal accessoires aangeschaft, waaronder een RVS footrest, volwaardig reservewielset en dubbelzijdige bagagemat (waarvoor dank OctaviaSportBusiness, hier samen op de foto)
IMG-20250713-WA0006.jpg

Daarnaast ook heel snel deze Carplay Dongle aangeschaft zodat ik dat niet meer met kabels loop te stoeien. Prima apparaat, leuke prijs, direct verbinding, geen vertraging en zo klein zodat het klepje nog gewoon dicht kan, een aanrader!

De volgende aanpassingen die (voor korte/lange termijn) op de lijst staan ;
- Set winterbanden op lichtmetaal 18/19" (adviezen, ervaringen, aanbiedingen zijn welkom)
- VCDS software wijzigingen
- Achterbumper bescherming
- Skoda logo motorkap, letters achterklep + chroom strip achterbumper hoogglans zwart maken (overweeg ik eerst met folie of Plasticdip te doen om te bepalen of het mooi oogt alvorens direct alles eraf te trekken)
- Zwenkbare trekhaak
- JD Engineering chiptuning

Dan nu een vraag ; voor het kunnen monteren van de footrest moest ik een aantal kappen demonteren aan de bestuurderszijde en achter 1 van de kappen kwam ik deze "Mind" module tegen. Wat zoeken op google levert niet bijzonder veel resultaten op, maar als ik het goed heb begrepen is dit een telefoonmodule met antenne(?). De module zit niet in weg, is netjes weggewerkt, geeft geen storingen, de kabels die ernaar toe gaan hebben VAG art.nrs. en de handsfree functie werkt ook prima. Op zich heb ik er dus geen problemen mee, maar puur uit eigen interesse ; betekend het dat de Superb af-fabriek geen telefoon/handsfree functie had en deze module achteraf is ingebouwd? Kan me iedere geval niet voorstellen dat dit zo af-fabriek is gemonteerd?
IMG-20250713-WA0011.jpg

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Dat is de module voor de Mijn Skoda app; bestaat al niet meer en was iets van Pon…

Bedankt voor de snelle reactie! Goed om te weten en de connectie met de MySkoda app werkt overigens prima. Weet je of deze module oneindig bruikbaar blijft of zal deze tzt vervangen moeten worden iets nieuws/anders?

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Dat zeg ik deze was voor Mijn Skoda app, die al niet meer bestaat…!
Dat is iets anders dan de My Skoda app..

De Mind module is dus volkomen overbodig.

Aha ok duidelijk, ik haalde de 2 apps door elkaar. Als de Mind dan toch helemaal overbodig is, zal ik eens uitzoeken of ik die zo kan afkoppelen zonder storingen te veroorzaken.

Laatst bewerkt door een moderator:

gehaktbal

Forumguru
Welkom. Super mooie SuperB! Veel fijne kilometers gewenst.

Ik had exact dezelfde MIND-box in mijn Fabia!
Ik heb gewoon de stekkers los getrokken en de box er uit gehaald. Geen storing, niks aan het handje.

Voor het mooie zou ik de kabels er ook uit willen halen, maar daarvoor moet ik denk ik de kappen van mijn stuurkolom loshalen en dat heb ik nog niet gedaan.

EJS

Forumguru
Handig die dongle! Vooral mooi dat het klepje nog dicht kan. Heb jij de premium of de 'gewone' uit je link?

Welkom. Super mooie SuperB! Veel fijne kilometers gewenst.

Ik had exact dezelfde MIND-box in mijn Fabia!
Ik heb gewoon de stekkers los getrokken en de box er uit gehaald. Geen storing, niks aan het handje.

Voor het mooie zou ik de kabels er ook uit willen halen, maar daarvoor moet ik denk ik de kappen van mijn stuurkolom loshalen en dat heb ik nog niet gedaan.
Bedankt! Goed om te weten dat het zonder problemen zou moeten kunnen, ik ga het er eens op gokken.

Handig die dongle! Vooral mooi dat het klepje nog dicht kan. Heb jij de premium of de 'gewone' uit je link?
Ik heb de premium gekocht, ik dacht voor die €5… Alsof die ervoor gemaakt is, er zit krap 2mm ruimte tussen de dongle en het klepje

Bijlagen

• IMG_5139.jpeg
    IMG_5139.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 14
Dan nu direct een volgende vraag. Iemand een idee waar deze 3 blokjes voor dienen? Ik heb ze met elk mogelijke knoppencombinatie geprobeerd aan te krijgen (denk ik)? Maar is het wel verlichting, of is zijn het reflectoren of voor de sier?

Bijlagen

• IMG_5138.jpeg
    IMG_5138.jpeg
    64,7 KB · Weergaven: 14

gehaktbal

Forumguru
Ik heb de premium gekocht, ik dacht voor die €5… Alsof die ervoor gemaakt is, er zit krap 2mm ruimte tussen de dongle en het klepje
Hahaha hoe halen ze het in hun bol om een premium versie te maken.. jemig :LOL:
Is de draadloze verbinding dan extra vers ofzo?

Wel tof dat het goed werkt.

• Premium ontwerp: Gemaakt van glas en aluminium, stijlvol en duurzaam.
En dat voor €5 extra, dan ga ik natuurlijk all-in! :maakmegek:

Het enige (nadeel) is dat als ik wil laden via de USB onder de armsteun dan weet ie het even niet meer.. Wil ik nou via de kabel of draadloos? Mijn oplossing is de kabel er achter bij de passagiers USB in steken. Voor die keer dát ik moet laden vind ik het prima.
Draadloos opladen veroorzaakt op één of andere manier altijd problemen bij mij. Óf hij kan niet laden óf de telefoon is binnen 5min roodgloeiend en dan loopt de hele entertainment vast (kan komen doordat de telefoon de warmte niet kwijt kan door het dikke SP Connect hoesje?)

Bovenaan Onderaan