Terug van weg geweest :)

marwin

Forumguru
Hallo vrienden en vriendinnen !

Terug van weggeweest na een paar jaar vreemd te zijn gegaan met een Mercedes-benz C180, nu weer een Skoda Octavia 3 (5E) maar dan een RS 220 versie.

Kon de Benz goed particulier verkopen en kon de Octavia niet laten staan dus zodoende hebben we weer een ruimtewonder met wat extra pk's.

Dus ik zal weer vaker op het forum aan het rond snuffelen zijn.

Plaatje zegt meer dan 1000 woorden:

IMG_20200914_141802.jpg
 

JeSko

Forumguru
Goede keus, wou dat ik ook zo'n RS had, maar de vrouw vind de onkosten qua benzine, verzekering en dergelijke te hoog navenant ons gebruik, erg knappe bak! Zag onlangs dezelfde rijden, maar dan de facelift, zelfde kleur en verlaagd, magnifiek!

Wat mij trouwens altijd opvalt bij Octavia's is dat de wielen achteraan zo ver naar binnen zitten, spacer achteraan zou hem goed staan.
 

Henrik

Forumguru
Welkom terug op het forum. En wat een mooie rentree. Knappe bak die RS 220!
Als je van plan bent om wat mods door te voeren, dan zou ik beginnen met een paar spacers aan de achterzijde.
Maar verder is hij al lekker aangepakt zo te zien (velgen, logo...)
Geniet van je mooie wagen!
 

leon-cupra

Forumguru
proficiat met de RS. voordeel van een 220: je maakt veel nieuwe vrienden... de bandenboer, de pomphouder, de chiptuner, ... :D:D

@JeSko , jouw vrouw heeft geen gelijk. Verzekering is zeker niet hoger dan een andere wagen, benzinekost, tja is maar te zien hoe je ermee rijdt (6.5L is voor sommige zelfs mogelijk :deuk:), taksen zullen quasi niet hoger zijn dan jouw huidige diesel, .... kijk maar snel naar een RS :D:D
 

marwin

Forumguru
Ik wilde eerst voor een facelift versie gaan, maar kwam deze tegen. De keus was een zwarte RS 230 facelift uit 2017 met 51.000KM voor 2000 euro meer of deze uit begin 2017 met 19.910KM op de teller en echt in nieuwstaat...

Het is dus deze geworden... vind de neus mooier (pre facelift), kleur mooier, zwarte opties was een aangename extra en de KM/Prijs verhouding + kloppende papieren was het gene wat doorslaggevend was voor mij.

Verder is die originele hoogte en dat wil ik ook zo houden (laag genoeg). Misschien hier en daar kleine wijziging als leds en achterbumper beschermer maar verder vind ik hem perfect zo.. Spacers ben ik niet zo fan van, slechte ervaring met ET waardes en dus belasting wiel ophanging.
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Verzekering zou van 800 per jaar, vrouw staat nog erbij op als jonge chauffeur, naar meer dan het dubbele gaan, 105 pk -> 220 pk. Benzine verbruik is vind ik geen dingetje met onze km's, maar vertel dat thuis maar eens :tongue: taksen gaat meevallen inderdaad. Ideale wereld zou zijn een Superb Sportline met 200 pk, dan heb je nog altijd de luxe van een Sup, met toch lekkere prestaties :)
 

marwin

Forumguru
Hij vergeet nog de voorbanden te vermelden, die spinnen als een gek en die voorbandjes die gaan je pas op kosten jagen....:koffie:

Je kan ook normaal weg rijden.. Beetje Throttle management doet wonderen.. Maar idd het is wel even wennen van achterwiel naar voorwiel..

Maar als je goedkoop wilt moet je geen RS kopen.... Passie kost geld :greedy:
 

leon-cupra

Forumguru
Je kan ook normaal weg rijden.. Beetje Throttle management doet wonderen.. Maar idd het is wel even wennen van achterwiel naar voorwiel..

Maar als je goedkoop wilt moet je geen RS kopen.... Passie kost geld :greedy:
Even wennen zeg je. ... ik heb de omgekeerde beweging gemaakt, van RS naar C180 (met tussenstap van een MX5) ... ik zou de omgekeerde beweging zeker niet terug maken ...
 

marwin

Forumguru
Tik maar af .. 4 bandjes aan 250euro per stuk ...
proficiat met de RS. voordeel van een 220: je maakt veel nieuwe vrienden... de bandenboer, de pomphouder, de chiptuner, ... :D:D

Tik maar af .. 4 bandjes aan 250euro per stuk ...

Even wennen zeg je. ... ik heb de omgekeerde beweging gemaakt, van RS naar C180 (met tussenstap van een MX5) ... ik zou de omgekeerde beweging zeker niet terug maken ...

:ot: Aahh kijk dat zijn nog eens leuke gezellige positieve woorden :banghead:

Maar ik zit wel goed toch hier? Ik ben der beetje vanuit gegaan dat dit nog steeds een skoda forum was? :cheers:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@marwin , nog steeds absoluut Skoda-fan maar de enigste skoda (zolang het geen 4wielaandrijving is) die ik nooit meer zou kopen is een RS maja ieder zijn mening zeker.
:arghh:

@EdK je vergeet nog een paar redenen :banghead:
 
Bovenaan Onderaan