Terug op het nest

Robtopus

Nieuw lid
Dag beste mensen,

Geweldig dit, een Skoda-forum. Nog meer mensen die hun enthousiasme over Skoda delen. Ik wil niet achterblijven. Van elkaar leren. De auto meer waarderen en langer rendabel houden. Bedankt al voor de tips, zal er vast nog meer gaan lezen.

Ik ben Rob, 31 en woon op de Veluwe. Getrouwd, een prachtige dochter en nog een kleintje onderweg. Zelf ben ik werkzaam in de schadebranche.

Naast auto's geniet ik erg van fietsen, Lego en mijn gezin. Ook besteed ik veel tijd in/aan de lokale kerk.

Een korte autogeschiedenis:
In 2009 heb ik afscheid genomen van mijn Fabia I. Wat een auto! Met z'n drieën naar Italië en het zeiltje kon dicht. Heerlijk autootje. Er was nooit iets mee aan de hand.

Daarna een Golf VI (van de zaak). Erg fijn, foutloos zelfs (op het verbruik van de TSI na). Wel wat klein.

Ander werk, andere auto. Een Mondeo. Groooooot. Ik noemde hem de 'Karel Doorman', een echt slagschip. Wel veel onderhoud en een gigantisch verbruik. Tijd voor iets anders dus. Maar wat?

Een Skoda natuurlijk. En wat voor één: een combi met 2.0 TDI en DSG. Heerlijke combinatie (wilde ik stiekem in de Golf al). Ik vertelde mijn vrouw over mijn voorkeur en zei haar dat het een rationele keuze is. Misschien toch niet helemaal waar. Het rijdt gewoon geweldig. Ook qua ruimte top. Rijdt er iedere dag bijna 200 km mee. 1 op 20. Dat is toch geweldig.

Foto's volgen een keer. Eerst eens door de wasstraat (of is dat zondigen?).

Dit voor nu. Gegroet!

Rob
 

reeseend

Forumguru
Hoi Rob welkom op dit mooie forum.
Veel plezier met je octavia en zuinigheid. (ben blij met 1 op 11:nailbiting:)
Ohja, wasstraat is natuurlijk zondigen!!
 

dirkkroneman

Forumguru
Welkom! Benieuwd naar de foto's ;) Inderdaad, ik rijd over het algemeen 1 op 8/9. Maar dat is niet omdat ik niet zuiniger kán rijden.. Nou zolang je hem niet door een 'krasstraat' rijd (geloof mij maar: er is véél verschil). Veel plezier met je auto en hier op het forum!
 

CDK

Forumguru
welkom op het forum Rob, veel plezier met je nieuwe bolide, als je klaar bent met poetsen zien we de foto's wel verschijnen :)

greetz Corné


p.s. 1 op 20 haal ik niet hoor, ook niet met mijn vorige 2.0 TDi DSG, daar hield het ook bij 1 op 12 op......
 

Joske

Forumguru
Welkom Rob! Persoonlijk apprecieer ik het enorm als mensen de moeite nemen van zich op een deftige manier voor te stellen, dat doe jij met glans.. :bloemen:

P.s. Een 140 of een 170 pk versie? ;)
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Rob.

Wat de wasstraat betreft: er zijn ook nog wasboxen, en dat is zelfs voor fanatieke detailers (autopoetsers) een algemeen geaccepteerde methode om je auto schoon te krijgen. Ook over het schoonhouden en onderhouden van het uiterlijk is hier info op het forum te vinden, en mogelijk komt er een apart forumgedeelte voor.
 

Joske

Forumguru
Welkom Rob.

Wat de wasstraat betreft: er zijn ook nog wasboxen, en dat is zelfs voor fanatieke detailers (autopoetsers) een algemeen geaccepteerde methode om je auto schoon te krijgen. Ook over het schoonhouden en onderhouden van het uiterlijk is hier info op het forum te vinden, en mogelijk komt er een apart forumgedeelte voor.
Op dat subforum wacht ik dus nog steeds.. :tongue:
 

ertromp

Forumguru
Welkom hier en fotos posten maar! Houd ons op de hoogte en deel je kennis en ervaring met je Octavia :D
 

Robtopus

Nieuw lid
Welkom Rob! Persoonlijk apprecieer ik het enorm als mensen de moeite nemen van zich op een deftige manier voor te stellen, dat doe jij met glans.. :bloemen:

P.s. Een 140 of een 170 pk versie? ;)


140 pk. Zat, als je het mij vraagt. Bedankt voor de reactie.
 
Bovenaan Onderaan