Terug in de tijd

MarcoO2

Forumguru
Wat lijkt me dat gaaf... om met dit heerlijke weer lekker een blokje (of een paar blokjes) om te gaan met deze Octavia T3 uit 1961. Met deze auto won het succesvolle Duitse rallyudo Mathias Kahle/Peter Göbel dit jaar de AvD-Histo Monte, een in Duitsland populaire klassiekerrally. Deze auto staat nu op de 21e editie van de "Techno Classica" in Essen.

Bijlagen

• essen_6.jpg
    essen_6.jpg
    42,6 KB · Weergaven: 56

Hetzer

Forumguru
Skoda 1000MB, met 90 pk ook mooi

Bijlagen

• skoda-1000mb-1601_2.jpg
    skoda-1000mb-1601_2.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 9
  • rally-cars-1601_1.jpg
    rally-cars-1601_1.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 10
  • 1601_4.jpg
    1601_4.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 10

Hetzer

Forumguru
en dze is helemaal mooi, stond zo in 2007 in Essen, de Skoda 110 R Coupé uit 1971, 1.1 Liter-Motor met 90 Pk

Bijlagen

• skoda_110r_coupe_0466-b.jpg
    skoda_110r_coupe_0466-b.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 21
  • skoda_110r_coupe_0464-b.jpg
    skoda_110r_coupe_0464-b.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 13

Ronnie

Forumguru
Mag ik dan Walter Rohrl of Michelle Mouton met de UR-Quattro in de Pikes-peak race?
(alle andere rally's is ook goed, of Jan de Rooy met z'n witte Quattro in de Rallycross!)
Wat een prachtige sound! (In betere jaren had ik er zelf een,begin '80)

MarcoO2

Forumguru
Dat zou je wel zeggen... maar dat soort geluiden maken een het zo gaaf om ernaar te gaan kijken!

Hetzer

Forumguru
Hier nog een mooie klassiek rally auto een 110 R uit 1978

t5m0pg.jpg

en nog een mooi RS

dvj5vr.jpg

Hetzer

Forumguru
Tijdens de populaire ‘historic’ regelmatigheidsritten kruipt , Freddy Loix, winnaar van de Ieper Rally en rijder van Skoda Motorsport team, achter het stuur van een klassieke Škoda in de kleuren van het BFO rally team

2di4rdg.jpg

De Vlaming mag voor deze gelegenheid achter het stuur kruipen van een waar juweeltje: een rechtstreeks uit de Tsjechische Republiek afkomstige Škoda 130 RS uit 1977.
“Ik weet dat deze auto al in de jaren ’70 en ’80 het spektakel verzorgde, stelt de rijder.
De Škoda 130, toen een waar icoon in Tsjecho-Slowakije, bleek een uitstekend communistisch propagandamiddel. Midden in de koude oorlog leek een S130 LR trouwens goed op weg naar winst op de beijzelde wegen van de Ardense rally. De imposante Groep B-bolides, toen al voorzien van vierwielaandrijving, waren één na één uitgevallen en de bescheiden Tsjechische achterwielaandrijver, aangedreven door een 1300 cc- motor, bezette even de eerste plaats. Uiteindelijk finishte het duo Krecek- Motl als tweede (na zes snelste tijden te hebben neergezet), hun kameraden Kvaizar-Janecek legden met een identieke wagen beslag op de vierde plek.

Voor meer info en historische rally keek op http://www.brc-historic.be/standings.asp?language=nl

xp3q0z.jpg

Bovenaan Onderaan