Tempretuursensor op slang lings boven

Ik zou graag willen weten wat de sensor op de slang lings onder de motorkap is ( zie foto ) ik zou graag de werking willen weten van deze sensor, wat ik wel al weet is dat het een temperatuursensor is
 

Bijlagen

  • 1667FA30-6F80-4118-87A0-F1C3F5974563.jpeg
    1667FA30-6F80-4118-87A0-F1C3F5974563.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 51
Lijkt me niet, want deze zit die jij bedoeld op het inlaatspruitstuk boven op de motor, deze lijkt er erg op, maar deze zit op de slang
 

ABruintje

Senior Member
Zijn niet de zelfde inderdaad.
Voor de turbo is de temp sensor en na de turbo is de MAP sensor.

Maar als ik google op het type nummer (bovenste nummer) kom ik op de map sensor.

Net even mijn type nummer gezocht van de temp sensor( 0281006153) en dan krijg ook een MAP sensor te zien, dus het zelfde type nummer als jou plaatje ???
2e50ets.jpg
 
Laatst bewerkt:

ABruintje

Senior Member
Dit zet mij ook weer even aan het denken want de foto is van mijn auto en is voor de turbo.
Type geeft dus MAP sensor aan ??????????
 
Als ik inderdaad die van mij zoek op Google dan kom ik op een map sensor uit maar ik heb een nieuwe binnen gekregen en die zegt op het factuur dat het een temperatuur sensor is, dus zal het dan zijn dat er al die tijd een verkeerde op gezet is door iemand of zo....... klopt geen hol van
 
Ja klopt inderdaad, maar is wel verwarrend zo!!! Want ik heb er nu een binnen gekregen, en die heet gewoon temperatuur sensor, niks meer en niks minder, maar als ik de oude opzoek dan kom ik met het originele nummer op die druk sensor uit, dus mijn gevoel zegt dat die gene die erop zat de verkeerde al was
 

ABruintje

Senior Member
Je hebt er dus twee zitten.
1 op de slang(zie foto) met nummer 0281006153 (G42)
en 1 op de inlaat gedeelte met nummer 0281002977 (G31)

Beide zijn druk sensors.

Ik ben dus in de war met die andere.
Beide zijn dus druk sensor en worden beide ook wel MAP sensors genoemd.

Heel verwarrend.
 
Oké nou top, ga zo ff proef ritje maken naar soest me zoon halen dus ben benieuwd of hij nou beter rijd, ik had wat storingen rond om dit gebied
 

ABruintje

Senior Member
Had ik dus ook.
Had toen de G31 vervangen maar storingen waren niet weg.

Toen de G42 schoon gemaakt en storingen waren weg.
Storingen gaven aan probleem met de G31 ?????
 
Ja klopt storing zat in g31 en heb ze nu bijde vervangen, wagen loopt met dit weer koud veel mooier rond, stil ook nu geen herrie meer, had jij dat ook???
 
Net terug van soest, en hij rijd als nieuw!!!! Had jij ook dat hij meer power had ??? Hij is namelijk erg snel, ook met inhalen en optrekken
 
Bovenaan Onderaan