Temperatuursensor Fabia 1.4 16v 75 pk BKY

Mark77

Lid
Hallo allemaal. Ik wil de temperatuur sensor vervangen. Ik heb een 1.4 16 v 75 pk bky motor. Hij start nu ook slecht en verdenk de sensor. Als ik het goed heb zijn er twee. Eentje in de behuizing van de thermostaat. Deze is twee polig. Ik kan de andere nergens vinden. Deze moet dan vier polig zijn. Weet iemand waar deze zit?? Alvast bedankt
 

Mark77

Lid
Ok, als ik kenteken invoer bij auto materialen site krijg ik er twee. Een tweepolig en vierpolig. Dacht dat die vierpolige de ecu regelt zoals brandstof inspuiting enz. Vandaar het slecht starten. De tweepolige zit in het thermostaat huis dus voor de temperatuur op dashboard. Of regelt deze alles dan?
 
Die ene sensor regelt alles.
Op welke site kijk je dan?
Op autodoc of auto-materialen24 en ik geloof dat het zelfde bedrijf nog een paar sites heeft komt het geregeld voor dat er verkeerde dingen tussen staan.
Ik geloof dat de 1.4 16v AHW van VW een 4 polige stekker heeft,en de BKY van skoda een 2 polige.
 

Mark77

Lid
Ja klopt, die sites. Ok bedankt dan ga ik die tweepolige en gelijk ook dan de thermostaat vervangen. Benieuwd of het dan weg is.
 

Mark77

Lid
Wil de thermostaat bestellen. Zie ik twee verschillende. Openingstemperatuur 82 of 87 Gr en met of zonder behuizing...wie weet welke het is ?
 

Mark77

Lid
Ik bedoel bv. de gates TH14787K2 , deze is met een behuizing en moet passen op een BKY motor als ik het goed heb. Het maakt dus qua temperatuur niet uit? Deze opent bij 87 Gr.
 

Ted

Forumguru
Voor de Febi heb ik die van mij vervangen en is perfect qua weerstand waarden en aanwijzing
 
Bovenaan Onderaan