lamjanus
Lid
Ondanks dat ik me pas net heb voorgesteld gooi ik het probleem er toch maar even in.
Wellicht is het normaal maar het is mij nog nooit eerder opgevallen. Als ik ga rijden loopt vanzelfsprekend de meter van de koelvloeistof als eerste op tot 90 graden op de meter. Op de MFD volgt de olie temperatuur rustig naar hogere waarden. Zodra de laatste tegen de 100 graden komt schiet de koelvloeistof even door tot ongeveer 100 denk ik ik. Dat is namelijk lastig af te lezen omdat er alleen 90 en 130 staat. Vrij snel daarna gaat deze weer naar de 90 waarna het niet meer voorkomt.
Vorig jaar heeft de garage 1 van de 2 (zeggen ze) waterpompen gevangen vanwege een defect hieraan. Daarna heeft de auto zich eigenlijk normaal gedragen. Tot zo`n 2 weken geleden dus. Komt ook nog eens bij dat de uitlaatgas druk sensor defect is gegaan maar dat staat er los van lijkt mij. Is inmiddels ook vervangen. Er staan dus ook geen foutmeldingen in het systeem.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Wellicht is het normaal maar het is mij nog nooit eerder opgevallen. Als ik ga rijden loopt vanzelfsprekend de meter van de koelvloeistof als eerste op tot 90 graden op de meter. Op de MFD volgt de olie temperatuur rustig naar hogere waarden. Zodra de laatste tegen de 100 graden komt schiet de koelvloeistof even door tot ongeveer 100 denk ik ik. Dat is namelijk lastig af te lezen omdat er alleen 90 en 130 staat. Vrij snel daarna gaat deze weer naar de 90 waarna het niet meer voorkomt.
Vorig jaar heeft de garage 1 van de 2 (zeggen ze) waterpompen gevangen vanwege een defect hieraan. Daarna heeft de auto zich eigenlijk normaal gedragen. Tot zo`n 2 weken geleden dus. Komt ook nog eens bij dat de uitlaatgas druk sensor defect is gegaan maar dat staat er los van lijkt mij. Is inmiddels ook vervangen. Er staan dus ook geen foutmeldingen in het systeem.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?