Stuiver
Forumguru
Woensdag onderweg voor het werk: na een kilometer of 15-20 op de snelweg, 111km/uur 6e versnelling een harde "BING" en in het dashboard de rode-melding dat de motor te heet wordt. Heel snel kijk ik op de meter en zie inderdaad dat deze bijna in het rood staat. Gas los, rechterbaan, versnelling lager. afrit van tankstation en ondertussen daalt de temperatuur meter al richting de 90. Bij tankstation zet ik de auto af, en doe de motorkap open. Ik had erg veel warmte verwacht of lage koelvloeistof stand, maar niets van dat alles. 
Gestart en de laatste 100 kilometers meer naar de temp-meter gekeken dan naar de snelheid, maar he-le-maal niets, gewoon als van ouds. Ik heb dus nergens last van gehad.
Overnachting ter plekke, volgende avond naar huis. Na een kilometer of 20 zie ik weer dat de temp meter hoger is dan het normale 90-standje, dus ik ga voorzichtigheidshalve weer rechtsrijden, maar de temperatuur daalt weer en ik kom zonder gekkigheid thuis.
Toen herinnerde ik mij dat @Antera ooit offroadinformatie had aangezet in mijn auto dus die heb ik op de weergave gezet. Toen ik gisteren naar het zwembad reed (kilometer of 5 a 6) heb ik met een schuin oog naar de temperatuurmeter, maar ook naar de offroadinformatie zitten kijken. En wat viel mij op?
de temperatuurmeter stond op 90 graden, terwijl de temperatuurweergave van de offroadinformatie nog niet eens een een weergave van de temperatuur had. Zie de twee foto's hieronder.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? normaal is de auto nog niet echt op 90 graden volgens mij, na 5 kilometer stadsverkeer. Zou de temperatuurmeter van het dashboard een foute weergave kunnen afgeven, en zou er een relatie kunnen zijn met de foutmelding van woensdag?

Gestart en de laatste 100 kilometers meer naar de temp-meter gekeken dan naar de snelheid, maar he-le-maal niets, gewoon als van ouds. Ik heb dus nergens last van gehad.
Overnachting ter plekke, volgende avond naar huis. Na een kilometer of 20 zie ik weer dat de temp meter hoger is dan het normale 90-standje, dus ik ga voorzichtigheidshalve weer rechtsrijden, maar de temperatuur daalt weer en ik kom zonder gekkigheid thuis.
Toen herinnerde ik mij dat @Antera ooit offroadinformatie had aangezet in mijn auto dus die heb ik op de weergave gezet. Toen ik gisteren naar het zwembad reed (kilometer of 5 a 6) heb ik met een schuin oog naar de temperatuurmeter, maar ook naar de offroadinformatie zitten kijken. En wat viel mij op?
de temperatuurmeter stond op 90 graden, terwijl de temperatuurweergave van de offroadinformatie nog niet eens een een weergave van de temperatuur had. Zie de twee foto's hieronder.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? normaal is de auto nog niet echt op 90 graden volgens mij, na 5 kilometer stadsverkeer. Zou de temperatuurmeter van het dashboard een foute weergave kunnen afgeven, en zou er een relatie kunnen zijn met de foutmelding van woensdag?
