Simon77
Lid
Beste lezers,
Zal me even voorstellen, Simon is mijn naam.
Sindskort een Fabia combi aangeschaft (2e hands van 1e eigenaar) Betreft 1.4mpi 8v 2002. AQW mot code
Nou mijn verhaal als volgt:
De auto had al een lekke pakking wat achteraf dus de welbekende cilinderbussen bleken te zijn. Bij aankoop bekend.
Er zat niets ander op om de motor te moeten vervangen. Zodoende de auto meegenomen voor een spotprijs.
Ik dus mijn handen uit de mouwen gestoken en op zoek gegaan naar een nieuwe motor. Want ik wou hem uiteindelijk rijklaar hebben.
Rondgebeld met vele demontagebedrijven maar Prijzen varieren tussen de €500-€1000. Dat vond ik teveel aangezien mijn monteur aangaf voor €300max een motor te vinden is.
Na een week bellen en zoeken kwam ik uit bij een ander demontagebedrijf waar ik voorheen nog niet had nagevraagd.
Hij bleek daar een Skoda Fabia Combi te hebben staan uit 2001.te hebben de 1.4mpi 8v met code AZF.
Volgens mijn monteur is deze ook passend op mijn Skoda.
Dus aangeschaft gemonteerd en alles verder prima.
Tot ik voor kort het waarschuwingslampje koelvloeistoftemp begon te knipperen na een koude start. Verder alle peilen oke olie en vloeistof.
Na dit direct nieuw expansievat erin en nieuw temp sensor op de blok.
Vanwege vakantie van monteur zelf in elkaar gezet. Rijdt weer prima geen storing. Zelfs minder "shaken" in stationair.
Paar dagen erna merkte ik op dat het metertje op dashboard zijn eigen leven begon te leiden.
Daarop dus thermostaat vervangen incl behuizing. De ouwe was in 3 stukken
Toen de temp sensor bekeken en viel me op dat die vrij draaibaar was. Voor de rest zit hij erin incl nieuwe ring en clipje. Geen lekkages te zien.
Is dat normaal dat die sensor erin zit maar toch vrij staat ik kan hem namelijk 360° draaien in positie.
Zal me even voorstellen, Simon is mijn naam.
Sindskort een Fabia combi aangeschaft (2e hands van 1e eigenaar) Betreft 1.4mpi 8v 2002. AQW mot code
Nou mijn verhaal als volgt:
De auto had al een lekke pakking wat achteraf dus de welbekende cilinderbussen bleken te zijn. Bij aankoop bekend.
Er zat niets ander op om de motor te moeten vervangen. Zodoende de auto meegenomen voor een spotprijs.
Ik dus mijn handen uit de mouwen gestoken en op zoek gegaan naar een nieuwe motor. Want ik wou hem uiteindelijk rijklaar hebben.
Rondgebeld met vele demontagebedrijven maar Prijzen varieren tussen de €500-€1000. Dat vond ik teveel aangezien mijn monteur aangaf voor €300max een motor te vinden is.
Na een week bellen en zoeken kwam ik uit bij een ander demontagebedrijf waar ik voorheen nog niet had nagevraagd.
Hij bleek daar een Skoda Fabia Combi te hebben staan uit 2001.te hebben de 1.4mpi 8v met code AZF.
Volgens mijn monteur is deze ook passend op mijn Skoda.
Dus aangeschaft gemonteerd en alles verder prima.
Tot ik voor kort het waarschuwingslampje koelvloeistoftemp begon te knipperen na een koude start. Verder alle peilen oke olie en vloeistof.
Na dit direct nieuw expansievat erin en nieuw temp sensor op de blok.
Vanwege vakantie van monteur zelf in elkaar gezet. Rijdt weer prima geen storing. Zelfs minder "shaken" in stationair.
Paar dagen erna merkte ik op dat het metertje op dashboard zijn eigen leven begon te leiden.
Daarop dus thermostaat vervangen incl behuizing. De ouwe was in 3 stukken

Toen de temp sensor bekeken en viel me op dat die vrij draaibaar was. Voor de rest zit hij erin incl nieuwe ring en clipje. Geen lekkages te zien.
Is dat normaal dat die sensor erin zit maar toch vrij staat ik kan hem namelijk 360° draaien in positie.