Telefoonvolume na verlaten auto

Dennis198534

Nieuw lid
Goedemiddag,

Ik heb twee iPhones (een iPhone X van de zaak en een XS van mezelf) en als beide toestellen met de auto gekoppeld zijn en ik verlaat de auto dan staat van beide toestellen het volume van de beltoon op maximaal. Kan iemand mij helpen om dit te voorkomen?
 

Smeeuwis

Donateur
Ik heb ditzelfde vraagstuk, hier een iPhone X in combinatie met Columbus MIB3 in O3 FL. Topic maar een schopje omhoog geven want er zijn nog geen reacties. Iemand bekend met dit probleem?

Ik schrik me bij elk appje of telefoontje het apenlazarus als ik daarvoor in de auto heb gezeten...
 

Spector

Forumguru
Gekoppeld via Carplay? Als ik mijn telefoon (iPhone Xs) loskoppel van de Carplay en de auto uitschakel zie ik onder de notch een belsignaal indicatie komen die automatisch terug gezet wordt naar de "normale" stand. Ik heb daar voor zover ik weer nooit wat voor ingesteld...
 

Smeeuwis

Donateur
Bij mij gaat het via Carplay inderdaad. Zet me wel even aan het denken, misschien koppelt Bluetooth wel tegelijkertijd en is dat een oorzaak. Ga ik eens bekijken!
 

Smeeuwis

Donateur
Vanmiddag Carplay niet gekoppeld dus telefoon ging op BT. Na uitstappen beltoon op zelfde niveau als aan het begin van de rit. Daarna BT op telefoon uitgeschakeld en Carplay gekoppeld, leek van de eerste keer goed te gaan maar het beschreven effect treedt niet altijd op. Ik ga hier ff verder mee experimenteren.
 

Rainesh

Forumguru
@Smeeuwis mib3? Stuur eens je softwareversie van je systeem. Er is laatst een update voor uitgekomen, kijken of deze van toepassing is voor jou.

Hou je menuknop ingedrukt tot je in service menu bent en dan softwareversie en dan foto van eerste twee regels met Mu versie en Train versie. Moet je waarschijnlijk even naar boven toe scrollen.
 

Rainesh

Forumguru
@Smeeuwis en als ik je specs lees dan heb jij een MIB2.5 High. MIB3 is enkel op de nieuwe O4 en S4 uitgekomen, sinds een paar maanden dus.
 

Rainesh

Forumguru
Stuur maar zo je softwareversie. De laatste versie voor mib2.5 is P4526 (mu1440). Hiermee zijn behoorlijk wat bugs opgelost en stuk vlotter systeem.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Smeeuwis

Donateur
Op basis van de nummers vermoed ik een firmware update. Zou ik dat zelf kunnen doen of heb je daar apparatuur/speciale software voor nodig?
 

Spector

Forumguru
Ik loop nog verder achter,

P4177 / MU1125

Ik dacht dat je die ook online kon updaten, maar de auto geeft aan dat er geen updates beschikbaar zijn.
 

Smeeuwis

Donateur
De firmware update naar 1440 heeft dit issue in ieder geval voor Carplay opgelost. Afgelopen dinsdag is de update geplaatst, sindsdien 5 of 6 ritten gemaakt allen op ACP en de telefoon blijft op normaal volume na verbreken verbinding. Bluetooth nog niet verder geprobeerd.

Firmware update heeft ook een zeer positieve invloed op de snelheid van het systeem en van ACP, dus ik ben er erg content mee! Dank je wel, @Rainesh
 

Smeeuwis

Donateur
Vandaag dit issue nog eens getest met de iPhone X verbonden via Bluetooth. Twee ritten, na de eerste rit stond het belvolume op de oude waarde, dus niet veranderd. Na de tweede belvolume weer op maximaal. Lijkt dus random op te treden, maar alleen met de verbinding via Bluetooth. Tijdens beide ritten heb ik zelf gebeld en werd ik gebeld, dus ik kan wel redelijk zeker uitsluiten dat dat effect heeft.

Verbonden met Apple Carplay via de kabel werkt tot nu toe 100% zonder problemen sinds de firmware update.

Mogelijk dat iOS 14 gaat helpen, ik wacht op de bèta.
 
Bovenaan Onderaan