Columbus Telefoonoplader

Rosinfield

† In Memoriam
Gisteren voor het eerst de telefoon in het vak voorin gelegd. Tot mijn verbazing kreeg ik op het scherm te zien dat hij werd opgeladen. Da's mooi, dacht ik. Maar later bleek hij niet te hebben bijgeladen. Misschien ook iets dat je eerst moet (laten) activeren?
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet hoe het vak er bij de Polo precies uitziet, maar dat draadloos opladen werkt met een magnetisch veld en met spoelen. Het kan zijn dat de positie van je telefoon iets veranderd is (of gedraaid), waardoor ie dan net buiten het 'oplaadveld' zit, of net in de verkeerde richting (kwartslag draaien kan dat oplossen). Op het werk zie ik het ook met BHV-piepers die draadloos opgeladen worden, als je die niet goed plaatst gaat het opladen niet goed. In jouw geval kan het zijn dat ie bij het plaatsen van de telefoon net goed zat om op te laden, maar door trillingen bij het rijden net iets gedraaid/verplaatst is. Als je de melding hebt gehad, moet ie volgens mij een veld hebben gemeten, anders krijg je de 'oplaadmededeling' niet.
 

Johnnyvr6

Forumguru
Mijn ervaring met andere draadloos laders is dat ze maar heel weinig laden en op het moment dat je bijvoorbeeld flitsmeister en spotify aan hebt staan hij zelfs niet meer laat maar gewoon leeg gaat omdat er te weinig wordt bij geladen .
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat laatste kan kloppen; had nl wel het idee dat hij eerder 1 a 2 % had bijgeladen. En FM stond aan idd evenals een aantal andere zaken. Dus maar beter gewoon via 12v laden, dat gaat prima.
Veel van die gadgets blijken toch teleurstellend eigenlijk
 

Japanese Power

Donateur
Ik gebruik voor korte ritten de Qi-technologie van het draadloze opladen. Standaard staan Spotify en Flitsmeister aan. iPhone laad niet bij en is net voldoende om je accu op huidige peil te houden. Lange ritten, zoals bv. de huidige vakantie pak ik mooi de 12-volts aansluiting. Helaas is de laadcapaciteit van de huidige modellen in auto’s veel minder dan de losse laders die je bv. aan de 220 kunt hangen.

Edit: bijkomend nadeel is dat je telefoon behoorlijk heet wordt van het draadloos laden.
Dit geeft bij sommige toestellen problemen omdat het toestel dan de schermhelderheid aanpast om overtollige energie kwijt te kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk best wel teleurstellend dan, de draadloos oplaadtechnologie kan allang veel sneller, je betaalt er als optie indien van toepassing best fors voor, zou je toch wel mogen verwachten dat het ook laad als je een paar apps hebt draaien.
Had in mijn vakantie een Peugeot 208 huurauto mee, de USB van de radio gebruikt om telefoon te laden maar liep ook steeds verder leeg met Waze navigatie app aan, toch maar aansteker ladertje gepakt dat ging beter.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja gelukkig niets voor betaald. Dacht dat ie het niet of niet goed deed, maar het blijkt dus "normaal" en niet waardevol.
 

Cordoba

Forumguru
Eigenlijk best wel teleurstellend dan, de draadloos oplaadtechnologie kan allang veel sneller.....

Dat is maar een halve waarheid: voor optimale draadloze oplaadmogelijkheid, moeten ook de afmetingen van het apparaat (telefoon) precies bekend zijn: iets meer afstand tussen de spoel in de foon en in de auto resulteert in een fors minder effectieve oplading. Eigenlijk is dit de tol die je betaalt omdat niet alle foon-fabrikanten dezelfde afmetingen hanteren en dat er altijd mensen zijn die een grotere of kleinere telefoon willen. De enige manier om het echt goed werkend te krijgen, is als je voor ieder type telefoon een aangepaste houder hebt, zodat het draadloos opladen optimaal verloopt, maar of je dat nu echt wil?
 

AndreM

Forumguru
Is bij alle modellen hetzelfde teleur stellende resultaat.
Draadloos of met een draadje ze laden niet of nauwelijks bij.
Bij de nieuwe Citigo van mijn vrouw gebruik je de telefoon als navi.
Ik had na een week al door dat de telefoon niet erg bijgeladen werd en zeker niet als je ook nog eens FM aan heb staan.
Ik heb het nagevraagd bij de dealer en blijkt de telefoon maar met 500mA opgeladen wordt en dat is geen 1000mA met een 12V adapter. :banghead:
 

CDK

Forumguru
Ik ben er mee gestopt met het draadloze laden, zowel thuis als in de auto gewoon weer aan de kabel. Temperatuur loopt mij te hoog op voor de batterij en dat is simpelweg niet goed. Daarnaast gaat het laden met een kabel vele malen sneller.
Originele kabels en heb ik ingeruild voor exemplaren van Mcdodo en de 230v laders zijn vervangen voor smart exemplaren van Anker en die zijn van topkwaliteit :thumbsup:
 

EdK

Forumguru
Heb een feun van dodgee met draadloos laden , en het werkt als ik maar de tijd neem en meteen dan me nachtrust in plan.
Maar als je draadloos wil laden en ook evengoed 10 dingen wil doen op die feun dan kun je natuurlijk wel op je klompen aanvoelen dat die feun nooit zal opladen.
Is hetzelfde als je je accu van je wagen zou opladen en je laat de ventilator op stand 4 draaien en je doet alle verlichting aan en oja ik wil ook nog de radio luisteren tijdens het opladen....
Wel besteld dan maar een pizza of een chinees maaltijd want dan duurt het erg lang.

Een fabrikant gaat er van uit dat als je gaat laden dat er dan niets mee gedaan word dan alleen het laden.
En indien je 10 dingen wil doen en ook nog laden dan zal je naar een eigen lader moeten kijken.
En dan zal je dus goed moeten kijken wat je koopt, en dus naar de amperage's moeten kijken die de USB poorten afgeven.
 
Bovenaan Onderaan