Ik merk op dat de telefoonkoppeling prima verloopt, maar dat jij graag meer keuze zou willen hebben, met name op het gebied van de teelfoons. Ik heb geen ervaring met de Skoda-implementatie van de user accounts op een elektronische auto, maar bij mijn Golf ging dat best goed: account aangemaakt voor mijzelf, vrouw en dochter en op de auto ingelogd met de accounts. Mijzelf hoofdgebruiker gemaakt. Lange wachttijden heb ik ook geen last van, na het uitschakelen van de pincode op het systeem. De integratie blijft inderdaad beperkt tot de verwarmings- en stoelinstellingen, het dashboard en de drive mode. Telefoon dus niet, helaas, maar “heel slecht” kan ik het ook weer niet noemen. Ik merk af en toe dat de auto de verkeerde gebruiker identificeert op basis van de sleutel, waardoor de stoel voor mij verkeerd gaat. Je kunt ook prima met één account werken, zo denk ik - de stoelinstellingen zijn volgens mij ook op de stoel vast te leggen (maar die mogelijke optie gebruik ik niet). Dat dit is “doorgedrukt” herken ik dan ook niet.
Verschil tussen jouw en mijn situatie is wel dat mijn telefoon met CarPlay verbindt en die van mevrouw Rallye enkel met bluetooth omdat zijn CarPlay niet prettig vindt. Zelfs als we samen in de auto zitten gaat de CarPlay dus naar mijn telefoon. Zo ook met mijn privé en mijn zakelijke telefoon. De telefoonimplementatie is zelfs nog verbeterd vergeleken met mijn O3: daar kon je via bluetooth tegelijk twee, maar via CarPlay maar één telefoon koppelen - bluetooth ging dan uit.