Telefoon koppelen met Columbus

Jeronimo

Nieuw lid
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe O2 EBL combi gekregen. Deze is uitgevoerd met een Columbus navigatiesysteem en af fabriek zou bluetooth carkit worden ingebouwd.

Nu lukt het mij niet om de telefoon te koppelen. Mijn Nokia telefoon vindt geen carkit als ik zoek naar apparaten en ik kan het ook nergens op de Columbus instellen onder het knopje Phone.

Volgens de gebruiksaanwijzing en mijn eigen ervaring met andere bluetooth carkits kan dit niet moeilijk zijn.

Ik begin dan ook te twijfelen of er uberhaupt een bluetooth carkit is ingebouwd.

Doe ik iets verkeerd? Kan ik controleren of de af fabriek carkit is geïnstalleerd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr,
Jeroen
 

hemi24

Forumguru
Probeer eens de handleiding van de auto erbij te pakken.
Je koppelt de telefoon niet met de Columbus maar met de BT-carkit, die dit vervolgens weergeeft via het maxidot en tevens via de Columbus.
 

Jeronimo

Nieuw lid
De functies zijn niet doorgenomen bij aflevering. En volgens mij moet je telefoon gewoon een bluetooth apparaat vinden als je gaat zoeken. Zo lees ik het tenminste in de handleiding.

Ik heb op het forum gezocht (en via google op andere websites) en kon het antwoord op mijn vraag niet lezen. Er staat veel over telefoons op, maar dit heeft allemaal te maken met vragen na het koppelen.

Als het anders werkt als ik beschrijf hoor ik het natuurlijk graag. Ook ben ik benieuwd of ik kan controleren of de af fabriek bluetooth module welke ik als optie heb besteld daadwerkelijk is ingebouwd. Ik heb er in ieder geval geen apart instructieboekje van.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij moet je in je maxi dot je bt op discover zetten. dan kunnen ze elkaar vinden. Er moet sowieso een phone optie in je maxi dot staan
 

Jeronimo

Nieuw lid
Bedankt voor de tip, het is inmiddels gelukt. Ik was in de veronderstelling dat ik het op de columbus moest instellen en dat je de bluetooth carkit vanaf je telefoon moet zoeken. Het werkt dus net andersom.
 

hemi24

Forumguru
@RogerS: had mijn reactie kunnen zijn...

Maar ik denk dat Jeronimo nog zo opgetogen is met z'n nieuwe wagen dat hij nog niet ontdekt heeft dat er ook boekjes bij geleverd zijn!
 
Bovenaan Onderaan