Telefoon als autosleutel

Captain Hook

Forumguru
Ja, handig... NOT.
Als je auto, om wat voor een reden dan ook, ff door een ander gebruikt/geserviced moet worden; dan geef je ook gelijk je slimfeun er bij?

Lekker smart... :pieker:

Nog afgezien van alle ICT cybercrime ellende die dan nog reëler gaat worden. En problematischer bij het aanpakken/oplossen er van. :shutup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je auto, om wat voor een reden dan ook, ff door een ander gebruikt/geserviced moet worden; dan geef je ook gelijk je slimfeun er bij?
Nee, hoezo?
Die auto's zullen toch ook wel met een setje sleutels afgeleverd worden - of zijn die auto's uitsluitend bedoeld voor iPhonegebruikers?
 

Space_NL

Senior Member
Ik ben eerder bang dat ik dan op stap ga zonder sleutel en voor de verandering de accu van de iPhone weer eens leeg is...!
 

MaxN

Donateur
Het kan overigens al enige jaren met Android toestellen in sommige BMW's, maar BMW is er mee gestopt om privacy redenen.
En een Tesla gebruikt de telefoon ook als sleutel, net als sommige Volvo's volgens mij.
 

Canon-Eye

Forumguru
Meer tegen iets nutteloos, denk ik zo.
KESSY (met goede bewegingsdetectie ter beveiliging) doet toch allang hetzelfde?
 

spikehome

Forumguru
De nieuwe golf 8 heeft dat al dat je met de telefoon de auto kan openen
Je kan er meerdere gebruikers aan koppelen met hun eigen settings en beperkingen.
Ik neem aan dat de O4 dat ook krijgt
 

Canon-Eye

Forumguru
Jullie lopen ook allemaal nog met zo eentje op zak?
Welnee, hoe kom je daarbij? Omdat ik niet van Apple spullen hou? :tongue:
Je zou alleen willen dat de huidige telefoons (van welk merk dan ook) net zo degelijk waren als zo'n Nokia...

De toegevoegde waarde van mijn Samsung is er wel degelijk en die waardeer ik ook zeer: de agendafunctie bv. is voor mij onmisbaar, WhatsApp is handig voor onderlinge contacten in een aantal groepen zoals familie, diverse besturen e.d. en dan zijn er ook nog wel enkele praktische apps die ik regelmatig gebruik - overigens hooguit een stuk of 10 à 15.

De functie welke die Apple auto(ont)sluitingsapp nog zou moeten leren wordt allang vervuld door mijn KESSY-sleutels - nog afgezien van het feit dat dit voor mij helemaal niet had gehoeven. Want ik heb zo'n 23 jaar lang 7 opvolgende auto's probleemloos op of van slot gezet door op de tast op een knopje te drukken, terwijl het insteken en omdraaien van de sleutel nou ook geen ernstige spierbelasting veroorzaakt.

En al die 23 jaar lang ook nooit een sleutelbatterij hoeven vervangen. Kom daar nou nog eens om: de SEAT was krap 2 jaar oud toen in beide sleutels een nieuw knoopje moest.
Hoezo verbetering? ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Eigenlijk best grappig om te zien hoe op allerlei vlakken mensen zich bezighouden met het bedenken van gadgets om problemen op te lossen die er helemaal niet zijn en daarmee in één moeite door weer nieuwe (potentiële) problemen creëren...
:pardon:

Werk hebben is niet zo moeilijk, werk houden .... :deuk:

Overigens is een iPhone (of ander toestel met biometrische scan) wellicht veiliger dan de kessy sleutels die we nu hebben. Op die kessy sleutel zit geen vingerafdruk scanner om te bewijzen dat ik het ben ...
 

45069

Senior Member
keyless entry.... gewoon naar je auto lopen , zonder iets in je handen te hebben auto openen en sluiten, dat werkt toch prima. :)
 

Canon-Eye

Forumguru
Meestal wel. Maar niet als je knoopcelletje leeg is en dat kan al binnen een jaar of 2 gebeuren, weet ik uit ervaring.

Ik heb 7 jaar met een Polo en bijna 6 jaar met een F1c gereden waarbij de gewone afstandbediening met knoppies me nooit heeft gevraagd om een nieuwe batterij. Dit nog even naast de diefstalrisico's met kessy-sleutels die daar nog niet tegen beveiligd zijn.

Daarom zou ik er bij een nieuwe auto ook beslist niet voor gekozen hebben, maar op de jong-gebruiktmarkt moet je soms kiezen tussen verder blijven zoeken of toeslaan en bepaalde zaken dan toch maar voor lief nemen...
 
Bovenaan Onderaan