Technische Levensduur

JHteB

Lid
Is er iemand die ervaring heeft met langlopende TSI motor met DSG7?
Ikzelf bestuur een 2015 1.8tsi met DSG en heb inmiddels 180k gereden. Probleemloos tot dusver. Is 250k of 300k ook mogelijk?
Wie is ervaringsdeskundige?
 

MadDog2K

Actief lid
Mijn vorige auto was een Golf Variant VI met 1.4 TSI en DSG 7 uit 2012

1x turbo klep kapot gehad (scheen niet meer goed te sluiten, waardoor motor vermogen wegviel (leuk in een tunnel waar je omhoog moet... gas tot op de vloer en nog kom je nauwlijks vooruit) - motor opnieuw starten en je kon weer)

1x DSG7 computer kapot gehad

1x DSG koppelingsplaten vervangen (al na 3 of 4 maanden)

Vervangen en het was weer ok

Ontvangen met 2km op de teller en ingeleverd bij ruim in de 240K km


DSG is volgens mij (en wat ik hier lees) een groter zorgenkindje dan de (wat latere) TSI’s
Maar dat kan bij elke auto weer anders uitpakken natuurlijk
 

Cordoba

Forumguru
Je hebt het over 'technische levensduur', dan is de vraag of die anders is dan de 'economische levensduur': als een auto op leeftijd is, en behoorlijk wat km's achter de kiezen heeft hoeft de technische levensduur nog lang niet bereikt te zijn, maar kan het goed zijn dat de 'economische levensduur' wel is bereikt, vooral als er meerdere prijzige reparaties aankomen (denk bijv. aan katalysator, schokbrekers, banden, distributie). Die reparaties/vervangingen zijn prima te doen, maar als je zo'n lijstje hebt, is het vaak economisch gezien beter om voor een jongere auto te gaan.
 
Bovenaan Onderaan