Technische database Skoda

nakharry

Forumguru
Onder het mom durf te vragen.....


Is er wellicht een database waar je d.m.v. je VINnummer je technische gegevens van je eigen auto kan vinden?

Ik weet dat dit bij Ford bijvoorbeeld FordETiS is.

Ik zoek bijvoorbeeld momenteel het artikelnummer van de 19 inch Vega velgen die onder de Karoq Sportline zitten.. van de dealer krijg ik te horen dat er met de maanden dit een aantal keer verandert is :arghh:, tevens zit ik nog steeds te wachten op een eenduidig antwoord van Skoda Nederland op de kogeldruk :banghead:

Suggesties zijn van harte welkom :bloemen:
 
Ik denk dat je dan bij de VAG tool ETKA uitkomt. Ik weet alleen niet hoe uitgebreid die precies is want ik gebruikte de tool 10+ jaar geleden alleen om oude audi onderdelen te vinden.
 

nakharry

Forumguru
Dit zegt de accessoire folder van Skoda:

Vega Tyre: 225/40 R19 (4 × 2) 225/45 R19 (4 × 4) Rim: 8.0J × 19” ET45 Colour: black metallic brushed Code: 57A 071 499B FL8 ŠKODA Genuine Accessories



en dit de website bij een gehele set:

Specificaties
Artikelnummer 57ACON499B FL8
Aanvullende informatie Merk: Continental
Band: 235/40 R19 96Y CS-5 FR XL
Velgmaat: 8J x 19 ET45
Seizoen type: Zomer
Label Brandstof: E
Label Grip: A
Label Geluid: 2
Label Geluid dB: 72
Inhoud Set bestaat uit 4 velgen inclusief zomerbanden
Kleur Zwart
Maat 19"
Materiaal Aluminium

en dit zegt de Skoda-parts.com website waar ik wel een individuele velg kan bestellen:

Aluminium Disc 19" VEGA ŠkodaSKODA-PARTS.COM
Škoda part number:
  • 57A 071 499 B FL8
Alloy wheel, size: 8Jx19 ET43, spacing: 5x112, suitable for 225x40xR19 or 225x45xR19 tires, black metallic / brushed face finish.

Verwarrend weer dus daar ik het idee heb dat de velgen niet zwart maar antraciet grijs zijn ...:sterretjes:
 

Kanerr

Forumguru
Dit zegt de accessoire folder van Skoda:

Vega Tyre: 225/40 R19 (4 × 2) 225/45 R19 (4 × 4) Rim: 8.0J × 19” ET45 Colour: black metallic brushed Code: 57A 071 499B FL8 ŠKODA Genuine Accessories



en dit de website bij een gehele set:

Specificaties
Artikelnummer 57ACON499B FL8
Aanvullende informatie Merk: Continental
Band: 235/40 R19 96Y CS-5 FR XL
Velgmaat: 8J x 19 ET45
Seizoen type: Zomer
Label Brandstof: E
Label Grip: A
Label Geluid: 2
Label Geluid dB: 72
Inhoud Set bestaat uit 4 velgen inclusief zomerbanden
Kleur Zwart
Maat 19"
Materiaal Aluminium

en dit zegt de Skoda-parts.com website waar ik wel een individuele velg kan bestellen:

Aluminium Disc 19" VEGA ŠkodaSKODA-PARTS.COM
Škoda part number:
  • 57A 071 499 B FL8
Alloy wheel, size: 8Jx19 ET43, spacing: 5x112, suitable for 225x40xR19 or 225x45xR19 tires, black metallic / brushed face finish.

Verwarrend weer dus daar ik het idee heb dat de velgen niet zwart maar antraciet grijs zijn ...:sterretjes:


Enig verschil wat ik zie in de specs is de ET waarde (en band maargoed daar gaat het niet over) maar ik lees overal black metallic.
 

nakharry

Forumguru
Bij de 20" word in ieder geval wel de BLACK en antraciet opgegeven in de tekst.... :koffie:

Jij snapt mijn probleem @EdK ..:tegek: ik ben dus inderdaad bang dat als ik wat bestel bij Skoda-Parts dat ik de verkeerde kleur krijg. Een tijd geleden al een mail gestuurd naar Kopacek (SuperSkoda), maar ze verkopen geen losse velg helaas..

En bij de eigen dealer krijg ik helemaal geen fatsoenlijk antwoord dus dan ben ik er al snel klaar mee. waarschijnlijk te veel moeite..
 

Kanerr

Forumguru
Welke velgen heb je @nakharry ? Antraciet is wel echt antraciet en zwart echt zwart, plak ff een foto dan kunnen we meekijken :)

EDIT: heb ff in je topic gekeken, je hebt echt zwarte velgen :D
 

Kanerr

Forumguru
Het beste is om even een velg los te halen, dan weet je zeker wat eronder hangt :)

Dealer heeft ergens wel gelijk; velgen veranderen vaak van kleur of ET waarde (zie rotors van Audi, heb je echt onderhand in 10 soorten en maten)
 

EdK

Forumguru
Is er wellicht een database waar je d.m.v. je VINnummer je technische gegevens van je eigen auto kan vinden?
Kun je niets terugvinden met de code stikker die in de kofferbak en/of je manualboekje zit ?
Met die codes kun je namelijk veel terug vinden.

Niet geschoten is mis geschoten.....
 
Bovenaan Onderaan