Technisch vraagje

AGTon

Forumguru
Collega's

Ik ben zelf niet zo technisch ingesteld, daarom de volgende vraag.

Mijn vader heeft een renault Safrane. Nu gaf vaders vanochtend aan dat het wel leek of zijn achterkant aan het dansen was. Vering was totaal verdwenen.

Ik kon niet meer zeggen dan, het zal wel aan je veren of je dempers liggen. Toen ik eenmaal naar de auto liep en de achterkant in wou drukken om te kijken hoever hij dan wel niet zou dansen, bleek dat er geen centimeter speling zat in de auto. Ik kon drukken wat ik wou, maar de achterkant van de auto wou niet naar beneden. Zowel aan de linker als rechterkant.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Vaders gaat a.s. maandag/dinsdag naar de garage, maar hij wil het graag zsm weten.

gr

Ronnie

Forumguru
Typisch voorbeeld van bevroren schokbrekers, komt tegenwoordig bijna niet meer voor, ik heb het vroeger ook al eens gehad.
Maandag dooit het, dus zou het dinsdag over moeten zijn.......
Het kan verder geen kwaad, maar is wel lastig.

Max5

Senior Member
Ik gok dat het volgende week weer beter gaat:rolleyes:
Als de kou uit de lucht is...
De olie in je dempers wordt dikker bij koude, de ene olie kan daar beter tegen dan de andere, deze blijkbaar niet.

AGTon

Forumguru
Zit zelf ook te denken aan bevriezing van de dempers. Het is immers al een oude wagen dus de olie is ook niet meer van deze tijd. De auto heeft ook de afgelopen dagen even stil gestaan dus de olie had alle tijd om lekker koud te worden.

Over een paar dagen zullen we het weten :)

Ook eens gehad met een VW polo over 15j de oorzaak was ook de vrieskou eens dat achter de rug geen problemen meer.

AGTon

Forumguru
Heb begrepen dat het vandaag al een stuk beter ging. Oorzaak dus de vrieskou.

bedankt voor alle reacties.

Bovenaan Onderaan