Tankklepje werkt niet. Maar opgelost.

Garfield62

Actief lid
De vergrendeling van de tankklep is aangesloten op de centrale deurvergrendeling. Deur van het slot, contact uit en je kan het klepje openen. Of niet. Zit het vast.:nailbiting:

En daar kom je dus achter bij het tankstation om te ... precies.:mad:

Met behulp van de wegenwacht heeft hij na lang gepruts en gepast geweld het klepje open gekregen. :jaja:
Dus vol getankt en daarmee had ik dus wat tijd om een oplossing te zoeken. Dealer weet raad maar alles wat je zelf kan is veel leuker, en goedkoper.

Het stelmotortje kost iets van 21 euro dus dat valt mee. Om erbij te komen is een ander verhaal. En achteraf is het doodsimpel.

Met een plastic tooltje wip je de rubber afdichting aan de slotzijde naar buiten, tankdop eraf en de klep iets sluiten. Anders komt het tegen de carrosserie. Dan met wat beleid de klep met rubber en al naar buiten draaien en je hebt het los in je handen.
Stekkertje van het stelmotortje los, dan de twee schroeven los en de nieuwe weer vastschroeven.
Monteren in omgekeerde volgorde en klaar is Klara. Dan kijken of het werkt en jawel. :yeehaa:
Weer een zorg minder.

Foto's zeggen meer dan lappen tekst, dus hierbij:

Foto 1.jpg Foto 2 met stelmotor.jpg foto achterkant met stelmotor.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Keurig; een simply clever oplossing.
Met een bescheiden prijs voor het onderdeel en enige handigheid dus prima zelf te doen. :thumbsup:

Ging het maar vaker zo. ;)
 
Mij valt het op dat ik ook soms aan het hannesen ben om de klep open te krijgen.
Waarschijnlijk het zelfde euvel.
Heb jij toevallig het onderdeel nummer van die servo.
Dan bestel ik er ook meteen even eentje mee.
 

Eltjo

Forumguru
Dit een bekend euvel bij veel VAG auto’s.
Namems iedereen die er baat bij heeft, bedankt!

Als je tijdens het ontgrendelen licht op het klepje drukt gaat het makkelijk open. Dat kan 30 tankbeurten best goed gaan, maar het is toch praktischer om het te vervangen. Dan voorkom je ongeplande pechhulp wachttijd en weet je zeker dat niets beschadigd.
Verder; als je niet bij het stekkertje kan, knip dan de draden gewoon door en soldeer of krimp oud en nieuw weer aan elkaar.
 

Escebe

Nieuw lid
De oorzaak n.m.m. is geweest het wassen van mijn auto in een XL wasstraat. De uitschuifbare greep van het motortje was verroest.
 

Tees

Donateur
Het is natuurlijk wel zo dat de wasstraat beduidend aggressievere schoonmaakmiddelen gebruikt dan wat je zelf voor de handwas gebruikt. Maar of dát de roest veroorzaakt heeft...dat zullen we nooit weten ;)
 
Ja geweldig deze oplossing ik stond bij -3 graden bij de pomp en nee hoor geen reactie.
later toen hij in de zon stond ging hij weer open.
Reden genoeg om bij beter weer de demontage foto's in de praktijk te brengen.
Bedankt
Luuck
 
Bovenaan Onderaan