Tankklep niet open Octavia 3

Mr.Skoda

Nieuw lid
Ik wou vanochtend tanken en tot mijn verbazing ging de tankklep niet open. Na wat forums te hebben gelezen die als oplossing aangegeven dat je de tankklep moet in drukken en dan sluiten en ontgrendelen aantal keer zou hij open moeten gaan. Deze oplossing heeft voor mij niet gewerkt helaas. Iemand hier ervaring mee en enige idee hoe ik hem wel open kan krijgen?

Bedankt
 
Ik wou vanochtend tanken en tot mijn verbazing ging de tankklep niet open. Na wat forums te hebben gelezen die als oplossing aangegeven dat je de tankklep moet in drukken en dan sluiten en ontgrendelen aantal keer zou hij open moeten gaan. Deze oplossing heeft voor mij niet gewerkt helaas. Iemand hier ervaring mee en enige idee hoe ik hem wel open kan krijgen?

Bedankt
Misschien eerste de auto vergrendelen en daarna weer openen met de centrale vergrendeling. En als de auto weer open is de tankklep openen!!
 

Bakkertje

Forumguru
De procedure die voor mij werkte was net iets anders @Mr.Skoda
Bij mij was het tankklep indrukken, op ontgrendelen drukken van je AB en dan nog een keer de tankklep indrukken.

Overigens werkte dat laatst bij mijn Passat ook niet meer en kon ik op de laatste druppels bij de dealer komen..
 

Mr.Skoda

Nieuw lid
Ertromp, bedankt voor je bericht. Dat was ik wel van plan. Ik zit nu met een lege tank dus een oplossing vinden had even prioriteit
 

Mr.Skoda

Nieuw lid
@Bakkertje zojuist afspraak gemaakt bij de dealer. Ik kan er meteen heen om hem in iedergeval open te maken en dan een nieuwe afspraak maken voor eventueel herstel . Update volgt
 

Mr.Skoda

Nieuw lid
Nou bij de dealer geweest en die vroeg € 200 om hem open te maken en nieuwe motortje in te plaatsen. Ik ben maar weg gegaan en thuis aangekomen met nog paar keer drukken toch open gekregen. Het motortje eruit gehaald en nieuwe gehaald bij de dealer voor 39 euro erin geplaatst en probleem opgelost.
 

DiVini76

Forumguru
Als iemand uitleg nodig heeft om het motortje te verwisselen laat dan een bericht achter
Graag, want ik had afgelopen zaterdag precies hetzelfde probleem bij mijn OC3! Na diverse keren ver- en ontgrendelen via deurgrepen, lukte het pas bij de tigste poging via de bediening op sleutel zelf; toen sprong het klepje ineens open, alsof het klem had gezeten? Tijdens het ver- en ontgrendelen hoorde ik ook steeds niets bij de tankklep, wel bij achterportier. Dus ik denk dat het motortje bijna de geest geeft.
Na het tanken nog diverse keren geprobeerd en toen werkte de tankklep iedere keer weer normaal, maar ik zie het maar als een waarschuwing en ga het motortje toch zsm (laten?) vervangen...
 

Antera

Donateur
Tocht apart. Vroeger kon je via de kofferbak in nood hem altijd nog open maken. Is dat nu niet meer mogelijk dan?
 

Wild Chocolate

Senior Member
Mr Skoda. Graag zou ik uitleg willen ontvangen hoe ik het motortje kan demonteren en monteren.
Met vriendelijke groet,
Ben
Ik heb hem vorig jaar ook zelf vervangen.

Ik heb dit filmpje gevolgd:

Wel voorzichtig met de lipjes van de tankafdekking, bij hem is er dus één gebroken.
 
Bovenaan Onderaan