Tankklep gaat niet meer dicht

Goes12

Nieuw lid
Hi all.

Ik rijd een tijdje een skoda Fabia combi 1.2
Sinds paar weken gaat de tankklep niet meer dicht als ik deze dichtdruk. De tankklep valt volgens mij niet meer goed in het sluitingsmechanisme.

Nu ben ik geen auto virtuoos, maar wel redelijk handig en wil dit dus zelf oplossen; lees: vind zonde om hiervoor naar dealer te moeten. Heb een nieuw mechanisme besteld (mechanisme, veer en huls (. Neem aan dat ik het rubber manchet van de tankbehuizing moet afhalen en dan....

1) hoe is het sluitingsmechanisme zelf bevestigd? Gewoon een schroefje oid?
2) Op de tekening bij de onderdelenbalie van de dealer zag ik ook een "kabel" die aan het mechanisme zit. Hoe zit deze bevestigd?

Kan iemand mij voorzien van wat kleine tips and tricks?
 

Goes12

Nieuw lid
Mogelijk heb ik het issue al gevonden in jullie forum (kabel naast slof geschoten)
Hoor graag nog wel hoe je dat sluitingsmechanisme vervangt mocht die kabel het toch niet zijn)
 

Monteurtje

Forumguru
Wat je het beste kan doen is die kabel bij tankklepje er even weer uit halen. Neem aan dat je die er weer in gedrukt hebt zodat klepje sluit.
En dan even een slangklemmetje erom heen doen op plek waar de kabel in de geleider gaat. Dan kan die er niet meer uit schieten en is vervangen niet/nooit nodig.
Die kabel heb ik nog nooit vervangen. Maar deze oplossing vaak toegepast.
 

Tjin

Lid
Is dit nog ooit opgelost ?

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem klepje gaat niet goed dicht als je het dichtduwt .
Vervolgens blijft hij hangen op een kiertje .

Ik weet niet zo goed hoe het klepjes geklemd moet blijven waar kan ik deze kabel vinden die naast het slof geschoten zou kunnen zijn?

ae0flx.jpg


2qntg1x.jpg
 
Bovenaan Onderaan