Tanken?

Hoi Iedereen,

Als eerste voor iedereen een fijne Kerstmis toegewenst! :)

Ik heb een klein probleem... ik was onlangs gaan tanken in een total station of beter gezegd..ik wilde dat doen tot dat ik zag dat daar enkel "BIO" diesel te krijgen was en op de tankklep van men SB II staat dat dat er niet in mag ?

Iemand ervaring of dat wel of geen kwaad kan .. ik heb het tot op heden maar niet gedaan en ben elders gaan tanken ...

Grtz!
Tim
 
Zover ik weet is dit geen probleem... Ik heb inmiddels al 5000km bij Total getankt met mijn S2.
De diesel in belgie is niet echt bio (de geproduceerde biodiesel is voor 90% voor export en voor andere doeleinden) dit is maar een heeel klein percentage en mag geen problemen geven.
Maar misschien toch eens aan de dealer navragen?
 

Rolle

Senior Member
Bij het afhalen van mijn nieuwe O2 begin september merkte ik hetzelfde op. Toen heb ik via de webstie van Skoda.be een berichtje achtergelaten, nog diezelfde dag volgend bericht teruggekregen.

Geachte,


Het is helemaal geen probleem om te tanken bij Total. Wij tanken trouwens
met onze dienstwagens ook bij total.
Het verbod voor Biodiesel slaat enkel op het gebruik van zuivere Biodiesel.
Ik denk trouwens niet dat die momenteel in België reeds beschikbaar is.

Groetjes

Zou dus geen probleem mogen zijn.
 
Hoi Iedereen,

Als eerste voor iedereen een fijne Kerstmis toegewenst! :)

Ik heb een klein probleem... ik was onlangs gaan tanken in een total station of beter gezegd..ik wilde dat doen tot dat ik zag dat daar enkel "BIO" diesel te krijgen was en op de tankklep van men SB II staat dat dat er niet in mag ?

Iemand ervaring of dat wel of geen kwaad kan .. ik heb het tot op heden maar niet gedaan en ben elders gaan tanken ...

Grtz!
Tim


Heel simpel te beantwoorden: 100% bio diesel gebruiken in een PD of een CR diesel mag niet, daar kunnen de huidige motoren niet tegen, maar dat is bij de Nederlandse pompen niet te koop.
Met andere woorden je kan met deze motoren niet meer op zonnebloem rijden, wat vroeger met de verdelerpompen diesels nog wel kon, maar dan was het weer illigaal omdat je daar geen belasting over betaalde.
 

Octavia_II

Actief lid
Heel simpel te beantwoorden: 100% bio diesel gebruiken in een PD of een CR diesel mag niet, daar kunnen de huidige motoren niet tegen, maar dat is bij de Nederlandse pompen niet te koop.
Met andere woorden je kan met deze motoren niet meer op zonnebloem rijden, wat vroeger met de verdelerpompen diesels nog wel kon, maar dan was het weer illigaal omdat je daar geen belasting over betaalde.

Ook de brandstofleidingen kunnen niet tegen bio diesel.
Wel is het mogelijk om legaal op zonnebloem olie te rijden!
Je kunt bij de rvw een formulier downloaden en daarmee alsnog de brandstof accijns betalen waarmee het rijden op zonnebloem olie legaal is, maar ja wie doet dat nu?

Groet,

Charlie
 

Ronnie

Forumguru
Leuke bijkomstigheid van biodiesels: Bij de lage temperaturen gaan de bio's vlokken!
Filters en pompen verstopt enz. (citaat: de Telegraaf van vandaag over de meeste storingen van de ANWB in de afgelopen koudeperiode)
 
Bovenaan Onderaan