Tanken: pomp slaat meteen af. wtf?

Muug

Senior Member
Gisteren nog probleemloos getankt. Pistool erin, het klemmetje vast gezet en spuiten maar. Zoals ik het al 30 jaar doe. En al 70.000km met deze wagen, dus ik weet hoe het moet. ;) Maar vandaag slaat de pomp bij het tanken meteen af. Het maakt niet uit hoe ik het pistool hou of hoe diep ik het steek, ik kan slechts héél langzaam tanken. Maar dan ook écht héél langzaam. Ik heb het bij twee benzinestations geprobeerd en het ligt dus wel degelijk aan mijn wagen. Wat is er aan de hand???
Kan ik dit zelf gemakkelijk repareren? Want we moeten nog een heel eind...
 
Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
Dit is de reden waarom die Fransen zo boos naar me keken tijdens het tanken.

Ik heb dit altijd in het buitenland bij hogere temperaturen. Meestal als ik de dop eraf draai hoor je de tank lang ontluchten (langer dan normaal) en het tanken moet daarna tergend langzaam worden uitgevoerd anders slaat hij gewoon af ongeacht positie pistool....vaak als ik dan even aan het tanken bent gaat het beter....geen idee wat de reden hiervoor is. Dacht eerst aan hogere druk uit het pistool maar als het later wel goed gaat?
 

Muug

Senior Member
Neen, dit heeft nu helaas niks te maken met buitenland of temperaturen... Het moet echt iets technisch zijn.
 

Highway

Forumguru
1 keer gehad met mijn S2 in Duitsland. Toen maar wat getankt, betaald en een uur later bij een andere probleem getankt.

De eerste stop zat mijn sleutel nog wel in het contact (kids wilden muziek luisteren), andere keren heb ik altijd de sleutel in mijn broekzak. Mogelijk dat er nog een klepje dicht blijft staan als je de sleutel in de auto laat.
 

Muug

Senior Member
Sleutel was eruit bij het tanken. Maar ik heb vroeger al getankt met zelfs het contact op zodat men in de wagen naar de radio kon blijven luisteren. Dus dat speelt geen rol.
 

EdK

Forumguru
Ligt gewoon aan de vulpistolen en echt niet aan de Yeti
Om de zoveel tijd heb ik het ook wel eens met eigen en bedrijfswagen ( Skoda / VW )
Soms wil het helpen door pistool minder diep in opening te steken soms helpt dat inderdaad niet.
Ook wel eens andere pomp van zelfde station genomen met zelfde problemen.
Dus toen minimaal er in gegooid en naar volgende station gereden, en daar totaal geen problemen verder.
 

Muug

Senior Member
Krijg nou wat... zonet zonder problemen vol getankt.....:sterretjes:

Voor alles is een eerste keer blijkbaar...
 

EdK

Forumguru
Tsja soms heb je je dag en soms niet !!
Met ene lukt niets en met de andere krijg je alles voor elkaar..... zelfs van je schoonmoeder houden.....:deuk:
 

haassie

Forumguru
Had het zon beetje bij iedere pomp in frankrijk (esso,total,shell). Vorig jaar idem in Italie.Hier in NL geen probleem. Nogmaals, wellicht hogere druk op het pistool voor snellere doorlooptijden, niet in mijn geval hahaha
 

Muug

Senior Member
En dat was bij een ander tankstation?
Bij twee pompen van één tankstation had ik het probleem. Dan ook nog bij een ander tankstation. Uiteindelijk twee uur later bij een derde was er geen probleem.
Het is echt de eerste keer dat ik dit voor heb, en ik ben de afgelopen drie jaren toch al een aantal keer met de Yeti in het buitenland geweest: Engeland, Schotland, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Polen, Litouwen, Italië, Spanje.
 

Cordoba

Forumguru
Had het zon beetje bij iedere pomp in frankrijk (esso,total,shell). Vorig jaar idem in Italie.Hier in NL geen probleem.

De vraag is alleen waar nu het echte probleem zit: ik kan me niet voorstellen dat het alleen de vuldruk is, want een auto voor de Franse of de Italiaanse markt heeft geen andere vulopening, dus zouden ook alle lokale auto's er last van moeten hebben.

Ik heb dergelijke verhalen de laatste jaren op verschillende fora gelezen, maar wat nu de reden is dat het tanken ineens een zware bevalling is?
 

Johnnyvr6

Forumguru
Ik kan ook niet zeggen wat het probleem was. Heb het ook maar een keer meegemaakt. Zei er binnen wat van tegen de man van het tankstation en daar kreeg ik de vage opmerking dat de pomp misschien wel leeg was .
 

RoyK

Senior Member
2 weken terug het zelfde probleem met mijn Yeti gehad, dit was bij de pomp waar ik meestal tank, heel vaag. Bij een ander tankstation ging het zonder problemen.
Ook ik ben wel benieuwd wat er aan de hand is.
 

Henrik

Forumguru
Wist ik maar waar het aan lag, maar ik herken het probleem wel. Ik heb dit een tijd lang gehad bij een specifiek benzinestation ergens langs de A12. Het maakte daar overigens niet uit welk pompnummer ik pakte, ik deed er zowat een kwartier over om de tank vol te krijgen. De enige mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen, was om het vulpistool heel lichtjes in te knijpen. Kneep ik hem volledig in, dan sloeg hij direct af.
:arghh:

Bij geen enkel ander benzinestation heb ik dit probleem verder ervaren. Ik zoek de oorzaak dan dus ook eerder in de mechaniek van de pomp, dan in de auto. Puur gebaseerd op deze ervaring.
 
Bovenaan Onderaan