Tandwielen kilometerteller

Hallo,



Ik heb een Skoda Felicia uit 2000. Ik ben opzoek naar de plastic tandwieltjes van de kilometerteller. Wie weet waar ik deze kan vinden? De kilometerteller (en dagteller) draait namelijk niet meer omdat de huidige wieltjes kapot zijn.

Alvast bedankt!


Groeten Leroy
 

Cordoba

Forumguru
Zijn het echt de tandwieltjes, of is het de kabel in de teller? (Ooit een Opel Corsa gehad, waarbij binnen de garantietermijn 2x de teller is vervangen doordat vierkant uiteinde van de kabel doordraaide in de teller (hoeken van kabeluiteinde afgerond.
 

Joske

Forumguru
Weet niet welke versie je hebt maar voor onderstaande onderdeel maakt het niet uit, alleen of je dat ZELF gaat kunnen vervangen... dat weet ik niet of dat makkelijk zal zijn.

afbeelding 11 is volgens mij hetgeen jij het over hebt, dat kost 0,58 euro bij de dealer. Een volledig nieuwe unit (los van de problemen qua overzetten kilometerstand) kost 300 euro.

6U0919069 is artikelnummer van stelknop (11)

Naamloos.png
 
Hallo,

Als het de kabel was dan zou naar mijn idee de snelheidsmeter het ook niet meer moeten doen, en deze doet het prima.

Volgens mij is die op afbeelding 11 het pinnetje om de dagteller op 0 te zetten, klopt dat?
Ik heb het over het tandwieletje welke gaat draaien door de kabel waar Cordoba het over heeft. Deze tandwieletjes zorgen er vervolgens voor dat de kilometerstand en de dagteller gaan draaien.
Ik weet dat hier aftermarket setjes voor zijn maar ik vind eigenlijk nergens eentje voor de Felicia. Weet ook niet of ik misschien die van een oudere Fabia kan gebruiken.

Ik hoopte eigemlijk dat iemand hier daar ervaring mee had bij een Felicia.
 
Bovenaan Onderaan