Tablet houder in de auto.

Dan komt in week 13 hopelijk mijn nieuwe Skoda octavia, en audio ben ik inmiddels over uit.
De software om een dsp versterker in te kunnen regelen is wel vet als dat zichtbaar is on-screen in de auto.

Een tablet zie ik wel als mooie optie, 6"telefoon is toch niet het zelfde;) ook spotify en spelletjes voor de bijrijder zullen hierop geïnstalleerd worden.

Een tablet aan je dashboard hangen met een air vent houder... lijkt mij voor andere auto functies wel in de weg zitten, 9.7" scherm is best wel groot obstakel. Op je voorruit plakken, mwa ik ben 1.70m en kijk nogal snel ergens "tegen"aan. En staat ook nou niet echt dat je zegt....

De oplossing, een houder die niet in het zicht zit,in de weg zit en netjes geïntrigeerd in je auto en goed bedienbaar zit. Nu heb ik zitten denken om met de swivelarmjes van een magneet meetklokhouder te knutselen. Swivelarmpjes koop je voor weinig op Ebay, toch maar even kijken.... en wat vind ik:bloos::dankje::deuk::maakmegek: /kant en klaar, incl tablethouder van 9"tot 12"of fruit gerelateerde tablets.

http://www.ebay.nl/itm/Arkon-IPM3-H...555253?hash=item35e45cd2f5:g:lnwAAOSw8d9Ux6Gh

Nou is het wonder geschiet, hij is binnen gekomen tijdens mijn afwezigheid. Exact wat ik besteld heb uit de UK binnen een week...

Nou, foto's van de gebruiksaanwijzing en delen zal ik even toevoegen.
Volgens mij is dit een appeltje eitje.... dus hoef de foto's niet toe te lichten...toch?
Wordt morgen vervolgt.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Vroeger noemden ze dat gewoon 'een bord voor je kop' ;)

Serieus, ik heb al meer foto's gezien van tablet's in de auto, maar ben er niet weg van. Voor navigatie is een groot scherm wel handig (sneller te zien, dus ogen korter van de weg), maar voor bijrijder vind ik het nogal over de top, voor chauffeur meestal niet zinvol, en voor kinderen op de achterbank kan ie gewoon aan de voorstoelen bevestigd worden.
 
Als het klaar is, ben ik benieuwd naar je mening. Maar ik gebruik de tablet voor van alles en nog wat onderweg en tijdens werkzaamheden op locatie. schema's opzoeken exel bestanden lezen... voor mij wel functioneel. De prijs, tja... daar hoef je het niet om te laten, kost geen drol maar tot nu toe een degelijke en robuste kwaliteit.
De buizen hebben een buitendiameter van 25mm. het oogt, voelt en beweegt goed. Ik heb voor mijn werk met metaal en houtbewerkings machines goede swivelarmjes gekend, Ik weet wel hoe een goede swivel arm moet voelen. Met het reserve setje tablet vingertjes ga ik nog wel wat creatiefs doen. De tablet houder op zich... makkie, 5minuten in elkaar. ff kijken, en huppaté
 

Tienenaar

Nieuw lid
Ik heb er één van Brodit gemonteerd op de luchtrooster in het midden. Werkt êrfect en blokkeert enkel de rechter lucht rooster in het midden.
Bij het rijden komt de bovenkant netjes gelijk met onderrand van de voorruit.
Enige dat wat minder vind en nog niet echt oplossing voor gevonden heb is het kabeltje.
Zoals kan zien op de foto hangt aan de spiegel ook nog de iPhone die naast telefoon (via bluetooth) ook dienst doet als dashcam.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan