Taal aanpassen

Gisteren heb ik m'n SuperB 1.8 T op kunnen halen.
De 130km terug was een wereld van verschil in de positieve zin ten opzichte van de heenreis met mn vorige gebakje.

Alleen 1 ding stoort me wel aan de auto.
De meldingen in het display zijn in het duits.
En de enige paar woorden die ik ken zijn bitte, en nog 2 die zeker niet in de display zullen verschijnen.
nu leverde zoeken naar "duitse taal" niets op hier op het forum, dus vandaar mijn vraag.

Is dit aan te passen ? Enkel door de dealer zeker ?
 

Canon-Eye

Forumguru
Als je het zelf kunt doen, zal er in het manual toch vast wel iets staan over het aanpassen van de taal?
 

edero

Forumguru
Zit de optie om van taal te wijzigen niet in de Setup, Instellingen, oid van je infotainmentsyseem (Amundsen of Columbus)
 

hemi24

Forumguru
Zit de optie om van taal te wijzigen niet in de Setup, Instellingen, oid van je infotainmentsyseem (Amundsen of Columbus)

Bij nieuwe modellen wel, bij de S1 zit dit nog in de instellingen in de boordcomputer tussen de tellers. Dat is, als je de uitgebreide versie hebt...
 
Bij nieuwe modellen wel, bij de S1 zit dit nog in de instellingen in de boordcomputer tussen de tellers. Dat is, als je de uitgebreide versie hebt...

Hoewel het een elegance uitvoering is, heb ik denk ik niet de uitgebreide versie.
Ik kan van de boordcomputer niets aanpassen, enkel resetten.

Ik rij morgen even langs muntstad, mogen ze het even aanpassen, en gelijk de auto-lock aanzetten van de deuren.
 

turboturbo

Forumguru
@stevedem heb je dan een soort informatiescherm tussen de tellers zitten? Of waar komen die tekst meldingen dan op te verschijnen als je niet denkt dat je de boordcomputer niet kunt aanpassen?

Bij mijn O1 met maxidot scherm (klik voor foto hoe het er uitziet bij mijn O1) tussen de tellers moet ik het onderste keuze knopje van de boordcomputer 5 seconden lang ingedrukt houden, dan kom ik in een instellingen menu terecht waar ik kan kiezen uit (ik dacht 4) verschillende talen.
 
Laatst bewerkt:
aha..... die ga ik eens testen.

Ik heb inderdaad datzelfde schermpje....
(ik dacht dat maxi dot dat zwart/witte scherm was uit de nieuwere types)
 
heb het even geprobeerd,
als ik het onderste knopje op de ruitenwisserhandel ingedrukt houd, komt er dit menu tevoorschijn.
Maar niks over de taal.
20160108_104047-1_zpskubhpvte.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Dit is het hoofdmenu, zoals bovenaan aangegeven. ;)
De taalinstelling zal wel een in submenu zitten - ik zou deze hoofdmenu-items eens stuk voor stuk doorlopen (zelfde knopje kort indrukken). 't Zou mij niet verbazen als de eerste (MFA, vermoedelijk iets als MultiFunktionsAnzeige) al raak is...
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb een ander menu zie ik al met minder menu opties..... Dus zit misschien toch verschil in de module / software versie (?)
 

Canon-Eye

Forumguru
Wat een raar soort bezuinigingen is dit toch. Willen ze met hun Superb toch een klein beetje richting "premium" segment, en dan gaan ze zulke eenvoudige zaken als veel meer talen in de display - zelfs op mijn F2 uit 2011 gewoon standaard! - wegsaneren.
Waarom...? :sterretjes:
 
ach, zolang het uiteindelijk maar omgezet kan worden vind ik het prima.
Doe je toch niet dagelijks, dus 1x een ritje naar de dealer ervoor moet kunnen..... nu alleen afwachten wat ze voor dit grapje durven rekenen
 
Bovenaan Onderaan