T-Roc navigatie vrijgeven

fanSkoda-VW

Forumguru
Ik kijk nu naar een T-Roc uit 2021 als vervanger. Mooie auto gevonden met alle gewenste opties, een import uit Denemarken.
Tijdens de proefrit wilde ik de navigatie testen maar kreeg een bericht dat ik naar de Shop moest gaan.

Terug in de garage kreeg ik te horen dat het vrijschakelen van de navigatie € 700 zou kosten.

Wat kunnen jullie mij er over vertellen, op Internet kon ik niets vinden. Alleen over versie-updates.

B.v.d.

fanSkoda-VW

Forumguru
@Rallye misschien weet jij dat, zijn er nog meer zaken die standaard bij Skoda zijn maar extra bij VW betaald moeten worden?
Ik vergelijk het met een Scala Business waar alleen de 2 jaarlijkse abonnementen voor Connect een extraatje waren.
Deze T-Roc 1,5 DSG heeft elek. achterklep, side assist, achteruitcamera, lane assist, etc. dus uitermate compleet.
Owww, niet gecontroleerd, maar ik denk er nu pas aan: DAB+ radio?? Er staat alleen maar "Radio".
Goede keuze? Wat denk jij.

grtsss

Rallye

Forumguru
De hele Connect-afdeling is bij Skoda goedkoper en bestaat uit twee delen in plaats van één zoals bij VW. Hoe lang gratis bij een nieuwe auto kan ook verschillen. Ik heb €245 afgetikt voor twee jaar. Zie mijn topic https://www.skodaforum.nl/forum/i/2021-golf-8-gti-black-style-kings-red.46048/post-1006694.

Maar wat standaard is en achteraf besteld moet worden verschilt per model, versie en mogelijk ook per land. Door de hoge autobelastingen is Denemarken van oudsher bijzonder. Toen ik nog op het Australische 206 GTI Yahoo-forum schreef was daar een in Denemarken wonende kerel (Nederlander overigens) die een 206 GTI had, maar met een 1.6 in plaats van de elders verkochte 2.0. Pon verkoopt in Nederland geen handgeschakelde GTI’s en geen standkachels (vroeger wel in VW’s, nooit in Skoda’s). Verwarmde voorruit op een Skoda was lang in Nederland niet mogelijk. Kan dus echt anders zijn.

Navigatie was op mijn Duitse GTI standaard, op andere Golfs kun je het achteraf activeren. LED-licht in luxe of minder luxe versie? DCC? Parkeerradar? Rondom camera (heb ik bijvoorbeeld niet)? Wat vind je belangrijk? DAB zou ik niet willen missen, al is het maar om toekomstbestendig te zijn.

Bovenaan Onderaan