Sytze zijn Skoda Rapid 2018

hoi iedereen op het Forum !..

Ik ben zonder lidmaatschap aan het meelezen geweest en nu wordt het tijd om mij voor te stellen.

Man 31 jaar uit Heerenveen
Op dit moment nog in het bezit van een Toyota Aygo 2008

y4mJ63VugvWMhic8QtoBPIhDxzgpUvCDiuMhMbrwz-T8Ya2ZCSCLbu4VWH2eNFacWzmA8X-Zw1Cma50F6YWnxVltcrsBLLEzRcYIwthyER8fDgBYie7oYUyYr4_Mcs8mIlQKHyysYY-woYZJaUUJUB5xmUITOFB9dk5XQIJ0O3MHZt_nSiKdaUbyigM5uD7fcyauPqYFhPWTG53zHDsIb9gMQ


Na 10 jaar wordt het tijd voor iets volwassener.
helaas heb ik nog geen foto dit omdat de auto nog in bestelling staat.
bijna 4 maanden geleden besteld en word week 38 verwacht :dankje: I hope

hier in elk geval al een voorbeeld hoe de auto wordt (ex de front radar en chrome trim ) maar met een panoramadak

newcarz-skoda-rapid-2017-897.jpg



Als extra worden er inderdaad de 16 inch italia velgen onder gezet

Zoals ik al melde las ik al een tijdje op het forum voor ideeën
en dit is het lijstje wat inmiddels onderweg is.

van superskoda :
Safety wheel bolt set
original Skoda Auto door ashtray
Rapid - original RS pedals - Manual - LHD
5E1064200-2.jpg


en iets wat ik nog niet op het forum kunnen vinden

een automatische kofferbak opener.

https://gb-tuning.de/produkte/feder...e-heckklappe-skoda-rapid-spaceback-style-plus

video :

 
helaas is mijn auto vertraagd en blijft het afwachten.
De auto is op 5 september gemaakt achter is het transport vertraagd en zou de auto volgende week bij PON moeten binnen komen.

wachten is hierop.

helaas bijkomende probleem is dat mijn APK verloopt op 1 oktober. gelukkig heeft de Skoda dealer LWD een oplossing aangeboden die mij verder geen nadeel oplevert. Skoda betaald de APK indien er reparaties nodig zijn is dat ook voor hun , is het reparatiebedrag hoger dan X word het een leenauto op kosten van Skoda. Dit alles vind ik zeer netjes van de Skoda.

verder heeft de verkoper waarmee ik een klik had en daarop ook bij hem de auto heb uitgezocht ( klik was er niet met een verkoper bij Skoda Heerenveen ) . aangegeven dat hij bij de aflevering op vakantie is en zijn collega het dan gaat overnemen dit vind ik wel jammer.

iemand nog tips voor mij als ik de auto ophaal.

en kan iemand bevestigen dat de safety bolts inderdaad passen op de rapid SB. ( de andere lijkt namelijk met een platte bout te zijn )

http://www.superskoda.com/Skoda/Wheels/Safety-wheel-bolt-set-original-Skoda-product
 
Laatst bewerkt:
om verder mijn wachten te verzachten ben ik mij gaan verdiepen in het VAGCOM gebeuren

de dealer zou de achterlichten al schakelen met de DRLs

maar dit lijstje lijkt met ook wel heel leuk

Remlicht bij noodstop.
needle sweep
Comfort knipper naar 5
Bijtank hoeveelheid aangeven
bij motor uit ramen sluiten
deurvergrendeling bij >KM15
hill controle ? ( weet niet of deze ook echt mogelijk is. )
omzetten van Liter/100Km naar KM/Liter
 
Laatst bewerkt:

Okki

Donateur
Ik hoop dat de dealer achterichten bij DRL ook doet. Ik ken al 2 mensen waarbij hun dealer het ook beloofde, maar niet deed.

Omzetten l/km naar km/l kan je zelf doen in menu.
Comfort knipper naar 5 kan denk ik niet, iig niet bij 2016 model
Remlicht noodstop bedoel je denk ik knipperlichten mee...is dat niet standaard (zat wel op mijn O2 destijds weet ik uit ervaring)
Bij motor uit ramen dicht kan alleen bij bestuurderskant (althans bij 2016 model)
Deurvergrendeling is volgens mij ook standaard en/of via menu te regelen
Hill hold bij mij ook standaard (dsg)
Needle sweep moet inderdaad via Vagcom, achterlichten inschakelen bij DRL ook.



Rest weet ik niet..
 
** UPDATE **

De auto is geleverd !

aantal datums

opdrachtbevestiging : 23-06-2018
Oorspronkelijke datum voor het maken en leveren van de auto
Week 34 / Week 36

Is geworden : Week 36 ( 5 September ) Gemaakt
Levering bij dealer : 11 Oktober 2018
Uitlevering aan mij : 15-10-2018

................................................................................

Dit alles valt heel erg mee als je de horror verhalen leest in de andere leveringstopic's

De aflevering ging als geplant en geen op of aanmerkingen.

En nu dan de de foto's


 
Bovenaan Onderaan