Systeem update Karoq

Antera

Donateur
@kleine heino Dealers snappen niks hahaha?

De update gaat via stick. Daarnaast goede kans dat die de laatste firmware niet hebben en daarom niet geinstalleerd is. Maar heeft niks met verantwoordelijkheid te maken trouwens.

Update zelf doen kan prima

Ik was ook wat huiverig mbt zelf updates doen, aangezien ik ook uit het af kaart tijdperk kom. Toch werkt het echt wel eenvoudig wat betreft de updates van de navigatie. USB-c van 64 gb kale bestanden erop en in de auto bij de asbak prikken en dan wachten. Op enig moment staat de nieuwe versie dan in het menu bij setup.
Voor wat betreft de firmware. Dit is bij mij door 1 van de forumleden gedaan met wat andere aanpassingen. Ook dit werkt prima en mocht het een keer niet goed gaan, kan ik altijd terug.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Viskom

Nieuw lid
Zonet heb ik mij voorgesteld en wil gelijk maar even een vraag droppen. Bij mijn Karoq Style 2021 MIB3 heb ik sinds april 2022 abonnementen afgesloten op de Connect service en het Infotainment systeem. Bij de instellingen van mijn auto staat de systeemsoftware op versie 0276 en de Navi database op 25.1. Uit bovenstaande topic begrijp ik dat de nieuwste softwareversie op 0332 staat. Ik concludeer dan ook dat deze niet door mijn abonnement wordt geupdated. De Navi database is m.i. wel up-to-date, alhoewel de auto bij sommige rotondes niet automatisch afremt, dus geen herkenning of niet actuele navikaarten. Dit laat ik maar zoals het is., maar de systeemsoftware wil ik wel graag op orde hebben. Ik heb geen goed contact met de plaatselijke dealer dus ik zoek naar de mogelijkheid om op een andere manier deze update te laten uitvoeren en ook te weten wat hier voor nodig is. Bvd.

Rainesh

Forumguru
officieel is 330 de laatste versie, voor 332 is nog geen tpi uitgebracht (idem voor VW). Naar verwachting is dat 332 OTA uitgerold zal worden.

Ik zou 330 installeren ipv 332, dan zit je ook nog volgens fabrieksspecificaties.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan