Syntetisch geluid TSI RS

Tuner111

Forumguru
noem me dan maar een ouderwetse man. maar als een Ferrari of lamborghini of wat dan ook met een mooi "lawaai" voorbij raast dan krijg nog altijd kippenvel :D

Thats the petrolhead in me :D

peterrapid

Forumguru
Is hier een discussie die beter in het onzin topic hoort, iedereen heeft zijn mening hierover en commentaar, maar laten we eerlijk zijn iedere petrolhead hoort graag bij een sportieve wagen een sportieve sound, Skoda standaard heeft dit niet dus kunnen we daar iets aan doen via aftermarketonderdelen. Maar ik ga niet iedereen met een sportieve sound direct gaan catalogeren onder petjesmentaliteit ... zoals hier vlug gedaan wordt, extremen uitgesloten natuurlijk. (natuurlijk @Corné de Kluijver jij hebt al de überskoda en nu dus ook de bijhorende überpet :deuk:)

Captain Hook

Forumguru
Is hier een discussie die beter in het onzin topic hoort...
Idd! :jaja:
Meer herrie maken valt onder de categorie 'onzin'.

Het is op zich niet zo vreemd dat iemand graag een bepaald geluid wil van z'n bolide. Maar waarom moeten anderen daar dan mee lastig gevallen worden...? Daar ging 't me om... :koffie:
Analoog aan keiharde boemboem muziek waar de omgeving van mee moet genieten...

Wederom blijkt dat het begrip 'sportief' ernstig verwaterd is... :cry: 'Sportief' daar begrijp ik onder dat je eerlijk, oprecht, rekening houdend met anderen, fair, je gedraagt. Maar dat schijnt (klaarblijkelijk?) niet (meer) zo te zijn.

MarcoO2

Forumguru
Wederom blijkt dat het begrip 'sportief' ernstig verwaterd is... :cry: 'Sportief' daar begrijp ik onder dat je eerlijk, oprecht, rekening houdend met anderen, fair, je gedraagt. Maar dat schijnt (klaarblijkelijk?) niet (meer) zo te zijn.
Je miskent hiermee dat 'sportief' in meerdere betekenissen gebruikt kan worden. Jouw interpretatieverschillen op de moraal (al dan niet tijdens de uitoefening van soort). Maar dat heeft niets te maken met de manier waarop "sportief" hier gebruikt wordt, als in "sportief geluid, geluid dat associaties met autosport oproept". Jouw enge uitleg loslaten op de discussie doet daaraan geen recht.

Captain Hook

Forumguru
Idd Marco, het begrip 'sportief' wordt hier nou niet bepaald 'sportief' gebruikt... :koffie:

En laten we het daar maar bij houden, want één ding is wel duidelijk; dat het niet duidelijk is.
In de middeleeuwen sloeg men elkander sportief met een 'Goedendag' de harses in. Nu denken we daar anders over...

Tuner111

Forumguru
ook even bij skytune gaan horen voor dit systeem:

en is volledig naar smaak te brengen op je smartphone:

uitleg skytune:

Beste,

Ja kan voor keuring

Dat is een Active Sound Systeem en wordt aangesloten ,onafhankelijk van de uitlaat, op de ECU van de wagen.

Hier gaan wij de signalen van koppel en toerental oppikken en deze worden via een tweede en derde externe stuurdoos naar de generator gestuurd. Daar wordt de sound ontwikkeld samenlopend met toerental en koppel .

Sound is regelbaar met via uw smartphone van standaard naar comfort en dan 5 standen oplopend verder naar uiterst sportief

Wij gaan zo de stil draaiende diesels de sound geven van een BMW M, VW GTI, SEAT Cupra, Mercedes AMG ,Opel GSI enz. resultaat is echt verbazend goed. Let op, dit geeft niks maar niks te maken met een luidspreker. Dit is een actieve generator. Montage neemt 1 dag in beslag en komt geplaatst op 1590 euro.

Voor meer uitleg zie link site:

http://www.skytune.com/nl/sportuitlaten/soundbox?error=404

Gewoon even doorklikken op artikelgegevens en u kan filmpjes bekijken. Echter in het echt, is de sound nog stukken beter; filmpje is maar een filmpje en geeft maar een indicatie van echt sound

Montage op afspraak en door het groot succes is er een zeer ruime wachttijd , dit omdat we productie niet kunnen volgen

zo dan heb je deze info ook even

boontjeRS

Forumguru
@Tuner111 Geluid is zo fake als de pest maar wel leuk, moest het zo duur niet zijn zou ik dit wel eens proberen, nu kost een echt systeem minder dus is het mij niet waard dit. En 1 dag werk voor dit? Lang vind ik dit dan hoor.

Tuner111

Forumguru
@Tuner111 Geluid is zo fake als de pest maar wel leuk, moest het zo duur niet zijn zou ik dit wel eens proberen, nu kost een echt systeem minder dus is het mij niet waard dit. En 1 dag werk voor dit? Lang vind ik dit dan hoor.

maar jij hebt dan ook een benzine hé :) zelf al steek ik een ander systeem het geluid zal het maar beetje meer zijn + na 4 jaar moet ik de uitlaat laten eraf halen en er weer op...(keuring)

met dit systeem ga ik zonder problemen door de keuring en ik heb zekerheid op een mooie sound wat idd fake is. En ben ik het dan even beu kan het zonder problemen gewoon weer af :) Daarvoor vindt ik dit het beste systeem dat je kan hebben op een dieselwagen.

moest ik een bezine hebben zou ik idd een miltek of supersprint willen steken :)

boontjeRS

Forumguru
@tunze111 Een goede 10j geleden had ik een 320d met chiptuning en zonder eindempers (Links en rechts dubbele buizen) was wel mooi en mooi geluid met een fluittoon als je gewoon optrok en zwaar als je doortrok. Afhalen voor keuring en origineel opsteken door lokale garagist duurde max 20 min.Ook door skytune gedaan, prijs was zeker geen 500 euro. Waren er veel jaloers op weet ik nog :-)

Bovenaan Onderaan