swing startvolume

arieh

Nieuw lid
sinds enkele weken ben ik de gelukkige berijder van een Octavia Combi.
Ik heb echter een kleine irritatie bij het opstartvolume van de gemonteerde radio (SWING).

ik het "vol on" (volume bij het aangaan van de radio) op 6 gezet. Dat lijkt ie ook te doen als ik het contact aanzet.
Echter, als ik de motor start gaat het volume opeens ongeveer twee tandjes harder, om daarna als ik echt ga rijden weer terug te gaan naar standje 6.

Dit harder/zachter gaan bij starten en daarna wegrijden is enigzins irritant.
Komt dit bekend voor bij iemand en is dit zelf op te lossen?
 

Aiii

Lid
Ken het probleem niet. Maar kan dit wellicht te maken hebben met het automatisch zachter/harder gaan van de radio bij hogere snelheden? Als je de motor start gaat het toerental immers heel even omhoog om dan terug te gaan naar 800/900 toeren. Ik heb altijd aangenomen dat het toerental de leidraad was voor het harder/zachter gaan van de radio, aangezien meer toeren meer geluid van de motor inhoud?
 

Ronnie

Forumguru
Harder en zachter gaan van de radio, de z.g.n. "Gala" instelling, is afhankelijk van de ABS/tachopulsen en zodoende afhankelijk van de rijsnelheid.
Is er ook een adapter voor telefoon of zoiets gemonteerd die het kan veroorzaken?
 

arieh

Nieuw lid
Harder en zachter gaan van de radio, de z.g.n. "Gala" instelling, is afhankelijk van de ABS/tachopulsen en zodoende afhankelijk van de rijsnelheid.
Is er ook een adapter voor telefoon of zoiets gemonteerd die het kan veroorzaken?

nee,
het is "kale" radio zonder verdere opties en zonder telefoonadapter.
Ik ervaar het alleen op het moment dat ik de motor start, tot het moment van echt wegrijden....heel raar.

volgende week laat ik hulpveren monteren en zal ik gelijk hier eens naar vragen.
 

arieh

Nieuw lid
nee,
het is "kale" radio zonder verdere opties en zonder telefoonadapter.
Ik ervaar het alleen op het moment dat ik de motor start, tot het moment van echt wegrijden....heel raar.

volgende week laat ik hulpveren monteren en zal ik gelijk hier eens naar vragen.

Alsof de duvel ermee speelt....sinds twee dagen blijft de radio na het starten gewoon op de "vol on" volume (en niet twee tandjes hoger).
Ik heb niets gedaan....
:crazy:

nou ja, maar hopen dat het zo blijft....al is het wel raar
 
Bovenaan Onderaan