swing radio, subwoofer??

popeyetb125

Nieuw lid
Ik had een ruimtebesparende subwoofer gezien van pioneer TS-WX610A, kan je die aansluiten op een swing radio en zo ja hoe??
 
dan moet je sub een hi power inging hebben maw dat je de speakeruitgang rechtstreeks op de Sub kan gebruiken als ingang. Is dat niet het geval zal je een omvormer van Hi out naar Low out moeten plaatsen.
 

EdK

Forumguru
kort samengevat is het dus mogelijk ? Is het via A dan wel via B maar dan met hulpmiddellen.

Maar als het via B gaat, ga je dan inleveren op geluidskwaliteit, of blijft die hetzelfde ?
 
het mooiste is wel via een appart uitgang maar helaas heeft de swing dat niet. De kwaliteit is goed genoeg voor een Sub dat verschil zal je niet echt horen, bij hoog of mid tonen zal dit iets hoorbaarder zijn voor een getraind oor.

Net even gekeken hij heeft een speaker level input dus je kan hem zonder omvormer aansluiten gewoon rechtstreeks op een aftakking van de speakerdraad
 

popeyetb125

Nieuw lid
Waar kan je de speakers het beste aftakken?, er zitten ook speakers in de achterportieren.
Hoe leg je voeding van de sub het beste aan schakelt de sub ook
automatisch aan en uit?
 
Ik ga het even nakijken wat deze sub voor mogelijkheden heeft.
Je zal in ieder geval een goede stroomvoorziening moeten gaan leggen en dat komt neer op een aansluiting rechtstreeks vanaf de accu.
Ik kom er op terug
 

Bakkertje

Forumguru
Net ff in de manual gekeken van die sub en hij wordt met 15A gezekerd. Je kunt wellicht overwegen om de stroomvoorziening van je 12V in de kofferbak te gebruiken. Andersom zul je toch al wat bedrading naar voren moeten trekken, luidspreker bedrading, voor de remote bediening en wellicht voor een 12v inschakelsignaal (misschien schakelt ie ook wel in via het luidspreker signaal). Dus dan is een extra voedingskabel ook zo gelegd. Het hoeft geen enorm dikke kabel te zijn.
 
Het hoeft geen mega kabel te worden
maar 15 amp van de kofferbakverlichting is wel aan de zware kant.
Ik ga wel even kijken wat en hoe het een ander is afgezekert.
Een kabel naar voren trekken zal toch wel nodig zijn je kan het het beste maar even goed doen. Je aftakking is het het beste achter de swing.
 

friso

Nieuw lid
Ik wil ook een TS-WX610A van Pioneer gaan aansluiten op mijn Swing radio. Echter wil ik vanaf de speakeruitgangen achter op de radio aftakken. Ik heb mij laten vertellen dat hier een quadlock stekker op zit(ipv iso). Ik weet alleen niet welke kleur draad voor welke speaker bestemd is? Kan iemand mij deze doorgeven?
Een andere oplossing zou een connector zijn die een extra tulp uitgang heeft. Heeft iemand zoiets wel eens gezien?
Ik heb een foto van de stekker bijgevoegd.
bvd.
 

Bijlagen

  • IMG_0039.jpg
    IMG_0039.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 80

RichTsi

Nieuw lid
hey ik weet niet of het topic nog recent is maar ik heb 2 jaar geleden in een 5 serie met org radio ook een subwoofer geinstalleerd dit dmv een kastje met gewone kabels die je idd aansluit via de speakers en aan de andere kant van het kastje zit een tulp uitgang voor de versterker je hebt echter wel nog stroom nodig en die kan idd van de 12v aansluiting achter
dit is een mooie uitkomst deze soort omvormer.. maar toch klonk het niet zo optimaal als een radio met tulp aansluiting van zen eige
ik ga wel binnenkort naar soeters maastricht deze man heeft voor elk probleem kwa geluid en sound een oplossing mocht daar iets nieuws of speciaals uitkomen post ik het gelijk..

succes en ik zou er graag meer van weten als je het hebt ingebouwt over how to en hoe het klinkt..

Greetz RichTsi:1761:
 
Bovenaan Onderaan