Swing radio icm Smartlink?

a3h

Lid
Hallo. Ben nu sinds 1 week de gelukkige bezitter van een Kodiaq Ambition met onder andere de standaard Swing radio. Deze blijkt tot mijn verrassing Smartlink te ondersteunen. Dit er helaas bij de bestelling niet bijgeklikt :bloos:.
Nu de vraag bij Udenhout uitstaan wat dit achteraf kost maar die geven aan dat niet kan. Toch raar als radio zelf aangeeft dat wel geactiveerd kan worden. Ze zijn het dus nu al een week aan het navragen bij de skoda :bloos:
Dus mijn vraag is dus heeft iemand dit al werkend op een swing radio? swing.jpg
 

Rallye

Forumguru
Bij de Rapid was dat op de Amundsen (of Bolero?) ook zo: radio zegt “de dealer regelt het”. Dealer zegt “kan niet”. Dat was inderdaad zo, maar daar is het recent gewijzigd. Nu kunnen Rapids met deze melding wel Smartlink krijgen. Zie deze draad: https://www.skodaforum.nl/forum/i/rapid-carplay.32662/page-6#post-790577

Deze Duitse dealer zegt dat de verkrijgbare code, die door de dealer moet worden ingebracht in het systeem, ook voor de Kodiaq met Swing werkt: https://www.skoda-sonneberg.de/product-page/smartlink-aktivierungssoftware
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ik neem aan dat je je alleen navigatie op het scherm van je Swing hebt en niet tussen je klokken (in de Maxidot)?
 

Rallye

Forumguru
Dat is mijn Amundsen inderdaad ook zo, een nadeel van Smartlink (ben overigens benieuwd hoe dat werkt bij een digitaal tellerblok zoals dat sinds kort leverbaar is). Aan de andere kant heb jij nu altijd je kaarten up to date en waarschuwingen voor flitsers op je radio. Gefeliciteerd!
 

Rallye

Forumguru
Dat was eerder niet zo. Ik dacht ook dat de Bolero (een Amundsen zonder navigatie) niet meer geleverd wordt. Vroeger was de Bolero bijvoorbeeld in de Fabia en de Octavia in Nederland de goedkoopste radio. Tegenwoordig is dat bij de Octavia de Swing, die hetzelfde kan als de Bolero. Dat heb ik dus mis?
 

Rallye

Forumguru
We raken wat off topic. Ik heb niet veel gelezen over de Swing, maar het ziet eruit als een wezenlijk ander apparaat als de Bolero/Amundsen. Deze zijn afgezien van de navigatie, die de Amundsen wel en de Bolero niet heeft, hetzelfde, zo heb ik begrepen. Het technische deel van het systeem zit in het dashboardkastje. Ze zijn zelfs uitwisselbaar zonder het scherm te vervangen, zie bijvoorbeeld:


De Swing ken ik verder niet, maar ik krijg de indruk dat het ook technisch gewoon een ander ding is (wellicht zelfs van een andere leverancier). Zit ook bij de Swing het technische deel in het dashboardkastje? Kun je meer info delen? Mag ook via PM, dan blijven we buiten dit topic.

@a3h In je openingspost spreek je over je verbazing dat Smartlink apart geactiveerd moet worden. Bij Skoda heb je dan nog geluk: bij BMW schijn je na drie jaar dezelfde functie opnieuw te moeten laten activeren...... Tegen (opnieuw) betalen natuurlijk.....
 
Laatst bewerkt:

a3h

Lid
In het dashboard kastje zit geen apart gedeelte zoals bij mijn columbus in mijn vorige octavia III. Volgens udenhout kon er helemaal geen smart link worden geactiveerd. (waren nog waarschijnlijk nog niet op de hoogte van deze nieuwe radio versie)
 

Rallye

Forumguru
Dan is het dus inderdaad waarschijnlijk een andere radio dan de Bolero/Amundsen. Wel netjes van Van Udenhout dat ze de gok wilden nemen met de activering.....
 

a3h

Lid
Udenhout is het nog steeds aan het uitzoeken :arghh:. De doorslag gaf de webshop van Skoda zelf die aangaf dat het kon (wordt met kenteken gecheckt). Afijn het werkt maar niet helemaal vlekkeloos als ik via de usb poort van de auto de telefoon gebruikt. Waze gaat goed maar spotify hapert. Morgen eens proberen of carplay ook draadloos werkt.

Auto Ames sliedrecht had als eerst een gaatje in hun agenda en daar verleden week zaterdag laten activeren.
 

Rallye

Forumguru
Bij mij werkt het niet draadloos, maar ik heb een ander (en ouder) systeem dan jij. Ik hoor graag of het je lukt.
 

a3h

Lid
Van de week naar garage geweest en ook na een firmware update werkt apple care play nog niet goed. Misschien meer mensen op dit forum die een Swing radio hebben waar apple carplay en android car is geactiveerd en waar het wel goed werkt?
 

a3h

Lid
Gisteren weer geweest en hebben in een fabia mijn Iphone 7+ getest. Daar leek apple car play wel goed te werken en alleen nog steeds verschrikelijke echo bij het telefoneren. Zelf heb je er in de auto geen last van maar de andere kant hoort zichzelf via echo nog een keer. Afijn ze zoeken weer contact met de importeur.
 
Ik heb zelfde probleem als ik via Bluetooth bel geen echo, via apple car play en kabel wel. Ook spotify hapert en kraakt enorm. Via Bluetooth werkt spotify niet. Enkel radio in de wagen dus. Heeft iemane hiervoor een oplossing?
 
Bovenaan Onderaan