Superstrak bochtenwerk

Skodako

Senior Member
Nu ben ik sinds kort dus trots bezitter van een Skoda Fabia Combi alleen valt mij de wegligging best tegen als we praten over scherpe, lange of flauwe bochten.
Ok ik ben een oud kart coureur en verwacht natuurlijk niet dezelfde superieure wegligging, of toch wel een beetje..huhm
Nu ziet een ieder al gauw dat de nieuwe skoda's behoorlijk hoog op de wieltjes staan en zodoende heb ik een afspraak gemaakt via dit forum om eibach veren te laten monteren.
Mijn ervaring met eibach veren die onder de Mercedes Vito zaten destijds in combinatie met flinke sloffen brachten wel degelijk het zekere strakke stuurgevoel terug.
Menig automobilist keek vreemd op als het bussie voorbij reed in strakke of lange bochten zonder een krimp te geven.
Nu ben ik benieuwd of de eibach veertjes hetzelfde teweeg kunnen brengen of dat een aanpassing qua dempers ook nodig is.
 

CDK

Forumguru
@Skodako, de Fabia heeft geen multilink achteras, dat was de reden dat ik de Eibach weer onder de Fabia van m'n vrouw vandaan gehaald heb.
Ik vond het niet comfortabel genoeg voor een gezinsauto.
Veel anderen zijn er wel erg content mee overigens en ik ben zelf nogal veeleisend ;)
Ik ben voor een KW schroefset gegaan en daar ben ik nog steeds erg tevreden mee.
 

Skodako

Senior Member
Hallo Corne,
Welke KW schroefset heb je genomen?
En dus niet in combi met de eibach veren maar met de standaard verenset?
Hm..
 

CDK

Forumguru
Een schroefset is een combi van veren en dempers ik heb de Streetcomfort versie er onder zitten.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben zeer tevreden over de Eibachs onder mijn Fabia II. Een wereld van verschil in wegligging. Het wat mindere confort stoort me niet en vind ik zelfs prettig. Behalve incidenteel bij erg slecht wegdek
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Vlokkie

Senior Member
Ook ik ben erg content met de eibach veren onder mijn fabia III combi. Omdat ie af fabriek (te) hoog op z'n pootjes staat is het visueel een hele verbetering, maar rijdt en stuurt nu ook een stuk strakker. Nu niet meer zijwind gevoelig;) Moet ik wel zeggen dat de stuggere veren in sommige gevallen niet lekker samenwerken met de originele zachte dempers. Maar qua prijs / kwaliteit / rijcomfort was dit voor mij de perfecte oplossing!:thumbsup:
 

Skodako

Senior Member
Vanmorgen even de Eibach veertjes laten monteren bij @Antera
Wat een plezier om een vakman bezig te zien onder het genot van een kopje koffie.
Alles keurig en snel gemonteerd en vervolgens naar de Baronie uitlijnstation geweest en ook daar prettig ontvangen en wederom een kopje koffie en razendsnel geholpen.
Wat een geweldig optisch verschil met de standaard veertjes.
Het moet wel een stuk langzamer over de hogere steile drempeltjes want die voel je nu direct.
 

Antera

Donateur
Heel veel plezier ermee. Het zal geen boot op wielen meer zijn :-) maar een lekker strak sturende Fabia
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik hoef met verreweg de meeste drempels niet anders om te gaan dan voor de Eibach's. Slechts een doodenkele keer is het een klap, alsof de veren ergens tegenaan klappen. Ik zou niet kunnen zeggen wat het nu precies is in die obstakels waardoor dat wordt veroorzaakt.
 

Spierings

Forumguru
Ben het met je eens rosinfield, met de eibachs gaat het net zo goed of zelfs beter aangezien de originele veren erg slap zijn en erg ver doorveren..
 
Bovenaan Onderaan