Superskoda (gezamenlijk bestellen)

turboturbo

Forumguru
Superskoda.com (gezamenlijk bestellen)

Ik ben van plan om binnenkort bij SuperSkoda een bestelling te plaatsen. De verzendkosten zijn weliswaar eerlijk, maar behoorlijk aan de prijs. Ik merkte dat als ik (bepaalde?) meerdere artikelen bestelde, de verzendkosten gelijk bleven.

Bedacht me dat het misschien voordelig kan zijn om gezamenlijk een bestelling te doen. Het is dan wel het handigst om bestelling te plaatsen met anderen, die min of meer in de buurt wonen (ik woon in Amsterdam) anders komen er natuurlijk eerder verzendkosten bij.

Wil iemand aanhaken, dan hoor ik het graag!

Spector

Forumguru
Heb net mijn led binnenverlichting binnen, maar ga binnenkort ook voor de kofferbak en voor in de deuren nog led bestellen, helaas is amsterdam niet echt in de richting (Rotterdam)

turboturbo

Forumguru
Hm. In mijn geval (ik ga een sportgrill bestellen) betaalde ik bijna 25 euro verzendkosten. En jij? Stel we voegen samen; en ik stuur jouw spullen door (of jij de mijne) dan zou het op 25,- + 7,- (pakketje TNT) gedeeld door 2 alsnog iets voordeliger zijn. Of jij hebt een stuk minder hoge verzendkosten vanwege een kleiner pakketje "we only charge real shipping costs"?
Anders is het idd niet echt de moeite....

Spector

Forumguru
Sorry ff niet gereageerd, ik was rond de 7 euro kwijt per normale post. Die sportgrill + booskijkers voor een RS heb ik wat vraagjes over gesteld maar nog geen antwoord gehad dus die zal nog wel even moeten wachten. Tegen die tijd wil ik alles in 1 keer bestellen, maar ik weet niet of jij zo lang kan en wil wachten (als je al niet besteld hebt)

turboturbo

Forumguru
Nee, ik heb nog niet besteld. Het kan inderdaad wel even wachten. Ik heb net dik 800 euro voor onderhoud gespendeerd, dus ik moet toch nog even sparen :blush:
Laten we maar even uitvissen wat de goedkoopste optie is.
Bijv. jij bestelt jouw bestelling + mijn bestelling -> wat is dan de meerprijs van verzendkosten. En andersom. Of nee,.... eh... nou, als je ideeën hebt.... :ahum:

reeseend

Forumguru
@turboturbo: Ik wil een motorhood lifter bestellen. Daar heb ik ook geen haast mee, dus geef maar tzt een gil als je gaat bestellen.

Ik zou ook eventueel wel iets mee willen laten nemen voor mijn F2.

- beschermcover achterklep (op de bumper)
- zonnebrilhouder (moet me enkel nog even verdiepen of die op de website daar staat voor de O2 ook geschikt is voor mijn F2...)

turboturbo

Forumguru
Volgens de website zelf zijn de verzendkosten als volgt opgebouwd:

Shipping method: National Post (no online tracking)
Country (EU region 2): Belgium, Bulgaria, Denmark, Estonia
Finland, France, Greece, Ireland
Italy, Latvia, Luxembourg, Netherlands
Portugal, Spain, Sweden, UK

Weight Price (EUR)
0,001kg - 0,2 kg € 4,99
0,201kg - 0,3kg € 5,99
0,301kg - 0,5kg € 7,99
0,501kg - 0,7kg € 8,99
0,701kg - 1kg € 9,99
1,001kg - 1,5kg € 11,99
1,501 - 1,99kg € 13,99

http://www.superskoda.com/articles/EU-European-Union

Blijkbaar lopen de prijzen boven genoemde gewichtklasse nog meer op, mijn pakketje zou 2KG wegen en derhalve
There is item with a weight of: 2 kg in the cart. It may be billed an weight extra charge according to way of delivery - see next page.
méér kosten om te verzenden (25 euro)

Ik kan overigens alleen kiezen voor GLS courier with online tracking. Dus niet zonder (de goedkopere verzendmethode zoals in bovenstaande tabel) En jullie?

Mijn artikel nr is: F1-FGCVR - http://www.superskoda.com/fabia/sportgrills/skoda-fabia-i-front-grille-cover

Als iedereen nu even zijn bestelling plaatst (artikelnummers) en wat de individuele verzendkosten zouden zijn. Mij lijkt het alleen zinvol om gezamenlijk te bestellen als er mensen zijn die veel meer dan de 14 euro moeten betalen aan verzendkosten (dus bijv. ook 25 euro). Anders draaien de mensen die daar nog op of onder zitten, op voor hogere verzendkosten van anderen, en is het voordeel (je moet nl. ook nog via TNT doorzenden á 7 euro per pakketje) ook ver te zoeken.

Sportline

Senior Member
Dit is wel een goed idee zeg, ik heb namelijk ook nog iets wat ik graag wil hebben voor mijn F1 Combi. Gaat over het volgende:

Skoda Fabia I - door sill covers FABIA - stainless steel
Cat. number: 6602091
Weight of an item incl.packing: 2 kg
Our price: 39.99 €
You will save: 5.84 €

Ik zie, hoor of lees het wel hoe het verder gaat...

Max5

Senior Member
Bij grote bestellingen is misschien een kwantumkorting te bedingen? Of korting op de verzendkosten...

Leuke site, kan m'n greenline als RS gaan vermommen:winkie:
Maar meer dan een achterbumpercover heb ik eigenlijk niet nodig. Is wel 2.1kg dus dat zouden net zoveel verzendkosten worden als het stukje plastic zelf kost. Als dat minder kan, graag!
Het onderdeel:
Fabia-II-Combi-ABS-plastic-rear-bumper-upper-skirt-protection-panel
Cat. number: SB157DC
Weight of an item incl.packing: 2.1 kg
Our price: 25.99 €

Is geen haast bij...
Kom zelf uit regio Eindhoven, maar ben (in een weekend) wel af en toe in de buurt van A'dam.

turboturbo

Forumguru
Bij grote bestellingen is misschien een kwantumkorting te bedingen? Of korting op de verzendkosten...

Korting denk ik niet.... Maar korting op de verzendkosten zeker! Daar gaat het me in dit draadje dan ook om! :2133:

Zo. Dit gaat goed!

Let op: ik heb de laatste 2 bestellingen (die dus per bestelling al op of rond de 20 ~ 25 euro verzendkosten hadden) even in mijn mandje gevoegd:
Resultaat: mijn verzendkosten gingen met slechts 2 euro omhoog ;)

Tada:

Chosen goods:
Cat. number Description Quantity Unit Price excl. VAT Total price

SB157DC Skoda Fabia II Combi - ABS plastic rear bumper upper skirt - protection panel
1 21.66 € 25.99 €

6602091 Skoda Fabia I - door sill covers FABIA - stainless steel - FABIA tuning
1 33.33 € 39.99 €

F1-FGCVR Skoda Fabia I - front grille cover
1 22.49 € 26.99 €
Total in the cart : 92.97 €

Customer:

Last name and first name:
Address of billing:
Address for delivery:
E-mail:
Phone number:
Payment and delivery:

payment option: VISA/MasterCard (PayPal)
delivery option: GLS courrier
Price of order incl. VAT:

Price of ordered goods: 92.97 €
Price for chosen payment option: 3.46 €
Price for chosen transport option: 26.99 €*
Total price of order: 123.00 €

* Weight of products in the cart: 6.1 kg -> Extra charge for goods delivery: 26.99 € (is included now)

Verzendkosten zijn dus totaal EUR 26,99 als ik het goed begrijp. 26,99 + (2 x 7*)= 41,- totaal. Delen door 3 = 13,67 p.p. *2 pakketjes doorzenden via TNT post.

Dat is toch p.p. een aardige besparing...

-edit- En al helemaal als we allemaal naar de Skoda herfstmeeting gaan (ik weet echter nog niet of ik ga) Dan kost het geen verdere verzendkosten :)

turboturbo

Forumguru
Maar.... Ik heb dan ook tot nog toe 0,0 reacties gehad op mijn voorstel in post #12.......... :(
(overigens was ik zelf niet aanwezig bij de meeting)

Edit: wakker worden iedereen! Zullen we overgaan tot bestellen?

Cordoba

Forumguru
Jammer dat het niet voor de meeting rond was: dan had iemand de spullen op de meeting kunnen herverdelen en zo veel op het doorzenden besparen.

Max5

Senior Member
Ik ben ook akkoord met je voorstel turboturbo.

(Dacht dat je nog op meer gegadigden aan het wachten was.)

turboturbo

Forumguru
(Dacht dat je nog op meer gegadigden aan het wachten was.)
Nee hoor, volgens mij hebben we al snel een voordeel, als we maar met een paar deelnemers zijn. Mijn bestelling heeft alleen niet zo'n haast, dus daarom zat ik er niet echt bovenop.

Tot zover dus groen licht van @Max5, @Sportline. :cheer:

@Spector, @Reeseend en @Maurosnl moeten nog reageren. Als ze geabonneerd zijn op dit draadje, krijgen ze vanzelf bericht. Ik zal ze anders maar even PM'en. :bye:

Iemand een voorstel hoe we dit praktisch het best kunnen doen?

Bijv. als iedereen zijn ordernummer even hier post, en/of ze mij per PM stuurt, kan ik een Winkelwagentje aanmaken. Daarvan post ik dan een screenprint hier, totdat iedereen akkoord is met de bestelling (of alles klopt)

Daarna kan overgegaan worden tot bestellen (wil ik best doen) en daarna de verdere distributie binnen NL regelen. Adressen etc. moeten dus ook via PM aan de besteller doorgegeven worden (en/of als omschrijving van de betaling bij het overmaken via de bank?)

En tja, qua financien wil ik geen risico's lopen. Ik vind jullie allemaal aardige gasten, maar ik wil het liever (laat staan dat ik het kon) niet voorschieten. Ik snap dan ook wel weer dat jullie niet zomaar geld aan mij willen overmaken, maar ik vrees dat dat de enige optie is. Of heeft iemand een beter voorstel? Ideeën zijn van harte welkom.

Ik heb overigens ook een PayPal account, als dat iets helpt...

Sportline

Senior Member
Geld wil ik wel eerst overmaken, ik neem aan dat ik de skoda rijder wel kan vertrouwen. Ik kan eventueel het pakketje ophalen, ben chauffeur en rij door heel Nederland. Bij mij heeft het verder geen haast.

Max5

Senior Member
Dat de besteller geen risico wil lopen, kan ik me voorstellen. Dus iedereen van tevoren overmaken, is idd. het handigste.
Voor die paar tientjes wil ik mijn vertrouwen in de Skoda rijder wel op de proef stellen, haha! :473:

Voorgestelde procedure is prima hoor!

Bovenaan Onderaan