Superb3 Combi 1.5 tsi my 2020 tikkend geluid kofferruimte

Tom D

Actief lid
Hoi,

Sinds een half jaar rijd ik met veel [plezier in mijn compleet volgehangen Superb 3 station met dsg en de 1.5 tsi motor.

Twee minpunten aan de auto gevonden: ontzettend slappe vering bij drempels etc, maar dat neem ik maar voor lief, pas mijn snelheid wel aan. Hier is overigens al veel over geschreven op dit forum , dus da's niks nieuws.

Wel zwaar irritant: bij stilstand en met de audio uit hoor ik vanuit de kofferbakruimte een repeterend klikgeluid, te vergelijken met een richtingaanwijzer signaal. Het geluid klinkt minder luid dan de echte richtingaanwijzers, en is ook wat doffer van klank, maar het is er altijd. Van het weekend even in de kofferbak gelegen (heerlijk ruim hoor, ook voor iemand van 1.92 meter:D), en ik kon de locatie gewoon niet precies lokaliseren. Het geluid lijkt van onder het spatbord achteraan aan de passagierszijde te komen, maar zeker ben ik niet.

Herkent iemand dit tikkende geluid?

Voor de goede orde: de richtingaanwijzer stond uit hoor:-)
 

JXX

Senior Member
Hoi, rekening houdend met de plaats die je aangeeft misschien een tikkende brandstofpomp? (ik ken niet veel van techniek maar Google gaf dit beetje aan, .
 

Cordoba

Forumguru
Aangezien je zelf ook in de kofferbak gelegen hebt, zal het tikkende geluid niet je schoonmoeder zijn die er uit wil. ;)
Het is niet het schakelen van bijvoorbeeld een oplaadbare lamp in de kofferbak? Het geluid is dat er bij motor aan/contact aan/contact uit?
Ik heb het idee dat er ergens een systeem is dat periodiek zaken checkt (zoals een alarminstallatie) of dat regelmatig zaken in-/uitschakelt. Als je de omstandigheden beter aan kunt geven, helpt dat met mogelijk bronnen uitsluiten.
 

TDI_DSG

Senior Member
Heb je een panoramadak? En regende het toevallig? Dan kan het ook de afwatering van je panoramadak zijn. Die leidingen komen dacht ik ergens in de wielkast uit en dan hoor je daar water uit druppen...
 
Bovenaan Onderaan