Superb verlagen

Sinds een week heb ik 19 inch met 225x35 banden onder mijn superb. de ruimte tussen spatbord rand en de band is wel erg veel. daarom wil ik de auto graag verlagen . Heeft iemand hier ervaring mee? hoever verlagen en hoe.. alleen veren of ook schokbrekers? allemaal vragen waar ik zo geen antwoord op heb ,kan iemand mij adviseren.
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt bij Meet & Greet
Als je even op dit forum rondkijkt kom je heel veel verlagingen tegen, zowel voor Superb als voor andere types. Wat bij je past hangt ook af van welke uitvoering je hebt, een Greenline ligt lager dan andere types.
@Antera kan je er alles over vertellen!
 

CDK

Forumguru
Onder mijn vorige Superb 2 had ik een KW Streetcomfort schroefset gemonteerd. Je kan zelf de rijhoogte bepalen en de demping. Kosten zijn wel hoger als alleen veren, maar het rijcomfort is ook beter. @Antera kan je adviseren, leveren en ook monteren voor een concurrerende prijs. Check even z’n persoonlijke pagina op dit forum en stuur hem desnoods een whatsapp bericht voor meer info.
 

s-line

Forumguru
Ik had een KW Variant 1 verstelbare set. Prima comfort en een stuk betaalbetaalbaarder als de streetcomfort, plus je kan hem nog mooier je wielkasten laten vullen.
 

Arjann

Forumguru
Hier nu ruim een jaar een Vogtland schroefset eronder en zeer tevreden. Zomerset is 8,5J ET45 met 235/35 19 en winterset 8,5J ET40 met 225/35 19, past allemaal prima en loop (net :D) niet aan;). Hoeveel verlaagd weet ik niet precies
 
Mijn s2 combi stond bij aankoop ook op 235/35/19 Maar vond de ruimte tussen de wielkasten té veel en voor een ap schroefset gekozen, prima set, betaalbaar en nu ligt ie mooi in de wielkasten.
 

s-line

Forumguru
Ff op de site van GKB-import kijken. Daar staat alles verlaagd Max. 60mm volgens mij. En kost net ff wat minder als KW en is een prima kwaliteit uit de fabriek van KW. Alleen geen RVS maar dat maakt geen reet uit,ik vind het zelf lekkerder omdat het schroefdraad wat grover is en dus minder snel vast gaat zitten. Ik rij nu ook AP op mijn golfje en ben ook super tevreden.
 

s-line

Forumguru
Goede prijs! Kan je alle kanten mee op, zo laag als jij hem wil hebben. Een beetje knappe veren set kost al rond de 200€ maar dan rijd hij niet zo goed als met dit setje
 

s-line

Forumguru
Schroefset en comfort kan je ook niet samen voegen. Een knappe schroefset is op een Superb nog steeds comfortabel genoeg. De auto heeft zo een grote wielbasis.
 

Antera

Donateur
Schroefset en comfort kan je ook niet samen voegen. Een knappe schroefset is op een Superb nog steeds comfortabel genoeg. De auto heeft zo een grote wielbasis.

Dat is helaas onniet helemaal juist. Bij de standaard schroefsets wel en daarom heeft KW de Streetcomfort ontwikkeld en die is comfortabel en schroefbaar :-). Kan iets minder laag maar dat is alleen aan de achterzijde want voor heb je nog genoeg schroefdraad over om lager te kunnen dan ze opgeven. Achter is weg laten van de stelpot soms een optie en kom je ook weer 1.5 cm lager.
 

s-line

Forumguru
Nou iedereen die met mijn “lage”Superb mee reed was verbaast of het comfort van de KW variant1. En geloofde niet dat het een schroefset was. Mede door de lange wielbasis blijft het een comfortabele reis auto. Zelfs met volle bepakking en 5personen naar midden Italië vond ik een heerlijk reisje. Ik zou er in ieder geval niet de meerprijs van een “Comfort set” voor over hebben. Kost bijna het dubbele. Ik denk dat veel mensen bang zijn voor comfort verlies en daar hebben ze handig op ingespeeld bij KW, dus voor een honderd of 5 meer hou je wel comfort.
Zo was hij zonder belading!
 

Bijlagen

  • 70A51B17-DA58-4357-B8B5-DD0E893DC298.png
    70A51B17-DA58-4357-B8B5-DD0E893DC298.png
    1,3 MB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan