Superb s2 met 200dkm?

casejunky

Forumguru
Goedenmiddag leden van het forum,

mijn vraag is eigenlijk simpel. ik wil graag een een S2 station en dan het liefst een witte.
Nu zag ik er 1 staan op internet en redelijk dichtbij.

Enkel nu is het een DSG 2.0 tsi met bijna 200dkm... Nu vraag ik mij af; is dit het wel waard?
Gaat dit geen problemen geven etc en hoe betrouwbaar is de auto dan nog.

Nu schrik ik niet van een hoge kilometerstand want ik rijd zelf ook al bijna tegen de 180dkm aan met een 1.8 tsi.

Maar toch vraag ik of jullie er slechte of positieve ervaringen mee hebben.

Dit is overigens de auto waarbij ik wil gaan kijken.
http://www.autotrader.nl/auto/skoda-superb/2011/putten/9l6wr/skoda-superb-combi-20-tsi-elegance-business-line-d/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
 
Wat betreft de techniek is denk ik een blik op de onderhoudshistorie belangrijk. Zo zie je of evt. olieverbruik aangepakt is en of de auto toen hij wat meer gereden had nog steeds goed onderhoud gehad heeft. Of de DSG nog goed werkt moet met een proefrit snel te merken zijn. Aangezien de auto redelijk dichtbij staat lijkt me een bezoek aan het betreffende garagebedrijf de moeite waard. Gezien de staat van de auto (velgen en leer zien er netjes uit voor 200.000 km) lijkt het erop alsof de vorige eigenaar er zuinig op is geweest.
 

Cordoba

Forumguru
Uiterlijk van een auto kun je niet goed op foto's beoordelen: als je op foto's ziet dat er schade/krasjes zijn, zul je die met eigen ogen heel makkelijk zien, maar je zou niet de eerste zijn die denkt bij een schitterende auto te gaan kijken, waarbij de werkelijkheid toch een stuk minder is. Als het er op foto goed uit ziet, heb je kans dat de auto er netjes uitziet.

Wat de km-stand betreft, ik zou me alleen zorgen maken om de DSG en eventuele slijtage van de distributieketting. Voor diverse motoren zijn er methodes te vinden hoe je kunt checken of een distributieketting al veel speling(slijtage) heeft of niet, voor de DSG kun je dit volgens mij ook uitlezen via bepaalde adaptiewaarden. Voor de distributie heeft volgens mij @andrehj al eens een inspectiemethode beschreven, en voor de DSG heeft volgens mij @ertromp al eens opgeschreven wat daarvoor de juiste waardes zijn.
 

casejunky

Forumguru
Uiterlijk van een auto kun je niet goed op foto's beoordelen: als je op foto's ziet dat er schade/krasjes zijn, zul je die met eigen ogen heel makkelijk zien, maar je zou niet de eerste zijn die denkt bij een schitterende auto te gaan kijken, waarbij de werkelijkheid toch een stuk minder is. Als het er op foto goed uit ziet, heb je kans dat de auto er netjes uitziet.

Wat de km-stand betreft, ik zou me alleen zorgen maken om de DSG en eventuele slijtage van de distributieketting. Voor diverse motoren zijn er methodes te vinden hoe je kunt checken of een distributieketting al veel speling(slijtage) heeft of niet, voor de DSG kun je dit volgens mij ook uitlezen via bepaalde adaptiewaarden. Voor de distributie heeft volgens mij @andrehj al eens een inspectiemethode beschreven, en voor de DSG heeft volgens mij @ertromp al eens opgeschreven wat daarvoor de juiste waardes zijn.
Thanks, hopelijk reageren de mannen in dit topic waar ik het kan vinden.

Zou top wezen want ben zelf niet vies van een hoge km stand mits de boel goed onderhouden is.
 

oco1979

Forumguru
voor een scherpe prijs kan je dat doen.
Risico op onderdelen slijtage is hierbij hoger.
Hierbij een "groot" onderhoud aan doen.
Alle filters en olieverversen,remmen,dsg,distributieriem.
Dan heb je goeie start om te zien of er nog iets niet oke is......

Succes
 

Cordoba

Forumguru
@casejunky Ik heb voor mezelf geen interesse in DSG, ik weet dat er DSG6 en DSG7 is, natte en droge koppelingen, maar wat er nu in welke auto zit?
 

casejunky

Forumguru
In de S2 met 2.0 TSI zit de oude (betrouwbare) DSG-6. Overigens heeft de 2.0 TSI volgens mij dezelfde problemen als de 1.8 TSI, zoals:
- Slijtende distributiekettingen en kettingspanners
- Vervuilende inlaten
- Potentieel hoog olieverbruik door slechte zuigerveerconstructie icm direct inspuiting.


Ah ok, nou dat is al wel wat beter nieuws.

Die problemen heb ik overigens niet ondervonden met mijn 1.8TSI (170dkm bijna).

Had die man al wel gisteren gebeld en alle onderhouds historie zit erbij heeft grote beurt gehad(aantoonbaar) en kennelijk zitten alle orginele bonnen er nog bij. Was van eerste eigenaar schijnt en was zijn hele levensduur bij dezelfde garage in onderhoud geweest.

Maar nu komt het, hij is onder voorwaarde verkocht :(
 
Bovenaan Onderaan