Superb op LPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees2

Lid
Heeft iemand ervaring met LPG in een Superb2 (1,4tsi) en dan met name het LPdi systeem van Vialle? Ik ben benieuwd naar het meerverbruik ten opzichte van benzine.
 

bobby45

Actief lid
http://www.bp.com/iframe.do?contentId=7002091&categoryId=9001182

kan maar net uit 26000 km :koffie:

zit nu op 16000 km

Voordeelberekening


LPG
Auto
Skoda Octavia combi 5-deurs 1.2tsi go €. 19450,-
Periode
4 jaar
Km per jaar
30000
Omslagpunt
Omslagpunt t.o.v. benzine 23,774 km.
Diesel
Auto
Skoda Octavia combi 5-deurs 1.6tdi greentech business ambition €. 26350,-
Periode
4 jaar
Km per jaar
30000
Omslagpunt
Omslagpunt t.o.v. benzine 40,788 km.




Aan deze berekening kunnen geen rechten worden ontleend.

Autogegevens, AGI-prijzen en berekeningsmethode gerealiseerd door
A&A Automobiel Advies BV, Haarlem. Copyright 2010.
 

bobby45

Actief lid
niet blij van het lezen van dit bericht

http://www.autogasrijders.nl/2010/02/nieuwe-volkswagen-seat-skoda-en-audi-op-lpg/#comments

Nieuwe Volkswagen, Seat, Skoda en Audi op LPG

Vanaf vandaag is het mogelijk om een lpg-installatie in te laten bouwen in een Volkswagen, Seat, Skoda of Audi. Deze merken hebben de primeur om met een Lpdi installatie van Vialle te kunnen worden uitgerust. Alle nieuw te leveren en eerder geleverde 1,4 liter direct ingespoten benzinemotoren komen hier voor in aanmerking.
Volkswagen-Polo-op-LPG.jpg
Volkswagen Polo met LPdi installatie

De inbouw kosten bedragen 2.300 euro. Al vanaf een omslagpunt van even ruim 7.000 km is het inbouwen van de Vialle LPdi installatie rendabel.
Vialle heeft het LPdi-systeem ontwikkeld waardoor het mogelijk is auto’s met een direct ingespoten benzinemotor op LPG te laten rijden. Daarbij is het voor het eerst mogelijk LPG direct in de cilinder te spuiten. Peter Rutten van Vialle verwacht dat tien procent van alle auto’s in Europa met een dergelijke motor van het systeem wordt voorzien. ‘Met LPdi blijven alle voordelen van een direct ingespoten benzinemotor overeind. Reken daarbij de overige voordelen van LPG, zoals lagere bijtelling en de prijs per liter, en mijn verwachting spreekt voor zich.` Vialle claimt dat er bij de installatie van het systeem geen wijzigingen aan het koelsysteem nodig zijn zodat het volledige vermogen beschikbaar blijft. Het rijden op LPG levert een CO2-reductie op tot twintig procent.


Posted in Laatste nieuws | admin 24 februari 2010

5 reacties http://www.skodaforum.nl/board/#postcomment

  • By Paul Kemp, 25 februari 2010 @ 23:05
    Nou, er is toch een hernieuwde interesse in lpg aan het ontstaan : Na lange tijd niet beschikbaar te zijn geweest, kun je nu weer LPG af-fabriek krijgen bij Ford, Opel en Volkswagen.
    Mocht de brandstofprijs weer ouderwets stijgen, dan zou dit wel eens tot veel overstappers kunnen leiden. Maar voor lange wachtrijen voor de lpg-pomp ben ik nog niet bang.
    [Plaats jouw reactie hierop]
    R.J. Douwes Reply:
    oktober 4th, 2010 at 21:36
    Als je bij de dealer van bovengenoemde merken vraagt naar een seat altea o.i.d op lpdi, dan wordt verteld dat de importeur het systeem nog niet heeft goed gekeurd!. wie weet hier meer over te vertellen ? .en wanneer zou het werkelijk tevrekrijgen zijn?
    [Plaats jouw reactie hierop]
    Eric Reply:
    oktober 4th, 2010 at 21:48
    Je zou eens kunnen navragen bij Vialle in Eindhoven. Zij zijn uiteindelijk de leverancier van de installatie.
    [Plaats jouw reactie hierop]


  • By peter evenhuis, 20 oktober 2010 @ 19:19
    Mooie verhalen over de LPDI. Rekent u even mee? Aanschaf in Octavia 14TSI 2750 Euro. Meerprijs wegenbelasting per maand 30 Euro, verbruik op LPDI tov benzine 1:9, benzine 1:15. 2500 km per maand.
    Kosten op de LPDI installatie, kostprijs lpg 7 ct per km, extra kosten wegenbelasting en verzekering 1.5 ct per km. Totaal 8.5 ct per km.
    Kosten op benzine 9.5 ct per km.
    Verschil 1ct per km! Het duurt 275000 km voor ik de LPDI instalatie terugverdient heb! In mijn geval ruim 9 jaar rijden. Niet aan beginnen het kost je dik geld!
    [Plaats jouw reactie hierop]
    Mo Casa Reply:
    oktober 20th, 2010 at 19:23
    Je hebt gelijk Peter!
    Vialle spreekt sprookjes! Niet aan beginnen, mijn Volkswagen op 14TSI heeft een verbruik van maar liefst 1:8 met de LPDI instalatie. Het scheelt je veel geld door dit niet te doen!
    Mo
    [Plaats jouw reactie hierop]

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan