Superb iV laadprobleem

Ik heb sinds kort een Superb iV en ben er heel blij mee.. Echter heb ik op het werk problemen met het laden... Na een poos (willekeurig in tijd) gaat de paal 'in fout' staan.. Ik heb het euvel voor aan alle palen op het werk, en het lijkt alsof ik de enige ben met dit probleem... Ik heb de mensen van EVBOX gebeld, en daar wist men te zeggen dat de paal in fout gaat omdat de wagen te veel stroom probeert te trekken.. (MAX CURRENT foutcode.. Als er 110% van de max toegelaten stroom wordt getrokken, gaat het systeem in veiligheid..). Probleem is.. Ik heb deze fout nog niet zien voorbij komen als ik aan een andere laadpaal hang...

Waar zou ik de fout moeten zoeken? De paal? Lijkt me vreemd, want andere wagens hebben er geen last van... De kabel? De Wagen? Volgende week afspraak bij de garage.. Hopelijk vinden ze de oorzaak.. Maar eerlijk.. Ik heb er niet zo'n goede hoop op..

Alvast bedankt
 

philippe bakker

Forumguru
Ik denk dat jij hier voorlopig 1 Vd eerste hybride rijders bent dus voorlopig hebben hier niet veel skoda lovers ervaring in laadpalen.
 

hemi24

Forumguru
Raar!
Volgens mij zijn er genoeg stekkerauto’s die beduidend meer vermogen van een paal vragen dan een S3 iV?

Denk dat je binnenkort een nieuwe laadstekker krijgt...
 
Raar!
Volgens mij zijn er genoeg stekkerauto’s die beduidend meer vermogen van een paal vragen dan een S3 iV?

Denk dat je binnenkort een nieuwe laadstekker krijgt...

Bedoel je dan de kabel? Of de stekker aan de wagen? Echt Balen.. op het werk controleer ik nu constant via de app of dat hij nog laadt..
 

hemi24

Forumguru
Ik bedoel het laadsnoer.

waarschijnlijk goedkoop inkoopdeel uit Azië, was ook een issue in het begin bij de Outlander PHEV.
 
Update van de dealer: Over de foutcode die ze kunnen uitlezen in het systeem.. (Overcurrent Failure), daar komt een software update voor. Die is helaas nu nog niet beschikbaar. Het verontrustende is dat de symptomen die het vertoond bij mij, wel anders zijn dan gekend. De paal die in fout gaat bijvoorbeeld.. Als tijdelijke oplossing ga ik laden aan "Gereduceerd laadvermogen", en hopen dat daar de fout niet voorkomt. Binnen de kortste keren moet hij terug voor die update... En hopelijk heb ik dan die symptomen niet meer onder Max laadvermogen...
 
Kleine update: Vandaag zonder problemen kunnen laden op het werk! Bij EVBOX hebben ze de startstroom van de palen verhoogd naar 12 ampère. Blijkbaar iets wat de plugins van de VWgroep nodig hebben. Ik hoop dat het euvel verholpen wordt op deze manier!
 

iChiangske

Nieuw lid
Ik heb dat probleem sinds enkele dagen. Meestal laad hij goed op. Nu druft het laadproces soms te stoppen en wanneer ik terugkom heeft de auto helemaal niets geladen
 
Aan een smartgrid? De plugins van de VW groep hebben een minimale startstroom nodig van. 16A. Dat is een instelling die gemaakt wordt op de paal. Krijgt ie minder, gaat hij in fout. Best de beheerder van. De paal eens contacteren.
 
Bovenaan Onderaan